ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استخراج کننده بیت کوین، تراف‌ولف، با تسویه بدهی، آماده جهش عملیاتی می‌شود

2024/07/10
14:22
30

شرکت تراف‌ولف، فعال در حوزه استخراج بیت کوین، روز دوشنبه اعلام کرد که با تسویه زودهنگام باقی‌مانده بدهی خود، انعطاف‌پذیری بیشتری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد زیرساخت انرژی، از جمله تامین انرژی برای فناوری هوش مصنوعی تولیدکننده (generative AI)، به دست آورده است.

تراف‌ولف به روند تبدیل زیرساخت‌های استخراج به مراکز داده پرقدرت می‌پیوندد، که برای پشتیبانی از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی ایده‌آل هستند. این حرکت استراتژیک همزمان با تسویه وام ۷۷.۵ میلیون دلاری توسط شرکت انجام شده است که منابع را برای تلاش‌های آینده آزاد می‌کند.

پاتریک فلوری، مدیر امور مالی تراف‌ولف، در بیانیه‌ای گفت: «قابلیت سودآوری و جریان نقدی قوی کسب و کار ما به ما این امکان را داده است که با موفقیت، باقی‌مانده بدهی را زودتر از موعد مقرر تسویه کنیم و موقعیت مالی خود را به طور قابل توجهی تقویت کنیم.»

توسعه تراف‌ولف و چشم‌انداز تسلط بر هوش مصنوعی

این شرکت قصد دارد ظرفیت زیرساخت عملیاتی خود را از ۲۱۰ مگاوات به ۲۹۵ مگاوات در سال جاری افزایش دهد. همچنین پتانسیل افزودن ۳۰۰ مگاوات دیگر در آینده نزدیک را نیز داراست. علاوه بر این، تراف‌ولف در حال توسعه یک پروژه محاسبات با کارایی بالا در تاسیسات دریاچه مارینر خود در نیویورک است که بر تامین انرژی واحدهای پردازش گرافیک (GPU) ضروری برای فناوری هوش مصنوعی تولیدکننده تمرکز دارد.

شرکت‌های تراف‌ولف و کور ساینتیفیک با ورود به میزبانی هوش مصنوعی، عملکرد بهتری نسبت به سایر استخراج‌کننده‌ها داشته‌اند و از آن‌ها پیشی گرفته‌اند. در همین حال، ماراتن دیجیتال و رایت بلاکچین، دو استخراج‌کننده بزرگ بر اساس قدرت محاسباتی، به دلیل نگرانی‌های مربوط به سودآوری، سهام آن‌ها در سال جاری کاهش یافته است.

تقویت سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین در بازار سهام پس از حمایت قاطعانه ترامپ

سهام تراف‌ولف در سال جاری تاکنون ۷۱ درصد و تنها در ماه گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است. این صعود در حالی رخ می‌دهد که سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین ماه گذشته شاهد یک رالی گسترده‌تر بوده‌اند که به طور بالقوه تحت تاثیر وعده دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، برای حمایت از عملیات استخراج داخلی تقویت شده است.

ترامپ در بیانیه‌ای در ۱۲ ژوئن، خواستار افزایش تولید بیت‌کوین در ایالات متحده شد و بر پتانسیل این کشور برای دستیابی به تسلط انرژی تاکید کرد. این اقدام پس از جلسه‌ای صورت گرفت که ترامپ به رهبران صنعت بیت‌کوین اطمینان داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر، از این صنعت حمایت خواهد کرد.


منبع : Cryptonews