ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سیرکل، با عرضه EURC بر بستر لایه دوم بیس، امکان مبادلات ارزی آسان‌تر و سازگار با قوانین را فراهم می‌کند.

2024/07/10
14:43
37

شرکت سیرکل، پیشرو در انتشار استیبل‌کوین‌های با پشتوانه، در تاریخ ۹ جولای از راه‌اندازی یوروپشتیبان خود، EURC، بر بستر لایه دوم اتریوم، بیس، خبر داد. این اقدام امکان انتشار و معامله‌ی مستقیم (native) این استیبل‌کوین را بر روی شبکه‌های بیشتری فراهم می‌سازد و تحولی در کارآمدی تجارت جهانی به شمار می‌رود.

پیش از این، EURC تنها به صورت مستقیم بر روی شبکه‌های اصلی اتریوم، آوالانچ، سولانا و استلار در دسترس بود. با حضور در بستر بیس، برای اولین بار یک استیبل‌کوین یوروپشتیبان بر روی یک راه‌حل لایه دوم اتریوم قابل دسترسی می‌شود. پیش‌تر، لایه‌های دوم تنها از گونه‌ی وابسته به نسخه‌های موجود در شبکه‌های دیگر (derivative) برای استفاده از EURC بهره می‌بردند.

طبق اعلامیه‌ی سیرکل، انتظار می‌رود این راه‌اندازی فرآیند تجارت الکترونیک را برای کسب‌وکارهای سراسر جهان تسهیل نماید.

علاوه بر این، هر دو استیبل‌کوین EURC و USDC (پشتیبان‌شده با دلار آمریکا) بر بستر بیس، ادعای انطباق با «مقررات بازار دارایی‌های رمزی» (MiCA) اتحادیه اروپا را دارند و بدین ترتیب به اولین استیبل‌کوین‌های یک ناشر جهانی بر این بستر تبدیل می‌شوند که از این چارچوب قانونی جدید تبعیت می‌کنند. پیش‌تر، صرافی ارز دیجیتال بیت‌استمپ رقیب اصلی EURC، یعنی تتر یورو (EURT)، را به دلیل ادعای عدم انطباق با MiCA از لیست خود خارج کرده بود.

این خبر، نویدبخش کاربرانی از بیس است که به دنبال تبادل آسان یورو با دلار و یا بالعکس هستند. بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۲۳، انجام معاملات ارزی بر بستر بلاک‌چین می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها تا ۸۰ درصد شود.

با وجود این، کاربران بیس ممکن است برای انجام این معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ترجیحی خود نیاز به اندکی صبر داشته باشند، چرا که برخی از این صرافی‌ها هنوز اقدام به لیست کردن این کوین جدید نکرده‌اند. جستجو برای «EURC» در نسخه‌های بیسِی صرافی‌های آئرودروم، یونی‌سواپ و بیس‌سواپ در زمان انتشار این خبر، نتیجه‌ای در بر نداشت.

تنها پلتفرمی که در حال حاضر امکان معامله‌ی EURC بر بستر بیس را فراهم کرده است، پنکیک‌سواپ می‌باشد. این صرافی از طریق قابلیت «وارد کردن» به کاربران اجازه می‌دهد تا EURC را معامله کنند، اما پیش از آن هشدار جدی‌ای در خصوص ریسک‌های احتمالی به کاربر نمایش می‌دهد.


منبع : Cointelegraph