ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Elliptic، بازار چند میلیارد دلاری Huione Guarantee را متهم می‌کند.

2024/07/10
14:55
36

شرکت Elliptic، پیشرو در تحلیل بلاکچین، در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، ادعاهای نگران کننده‌ای را علیه بازار آنلاین مستقر در کامبوج، Huione Guarantee، مطرح کرده است. بر اساس این گزارش، Elliptic شواهدی یافته است که نشان می‌دهد این بازار به تسهیل فعالیت‌های مجرمانه از جمله پولشویی، کلاهبرداری و قاچاق انسان کمک می‌کند.

تحقیقات Elliptic نشان می‌دهد که از زمان تأسیس Huione Guarantee در سال ۲۰۲۱، کیف پول‌های ارز دیجیتال مرتبط با این بازار و فروشگاه‌های مستقل آن، حداقل ۱۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند. این شرکت تحلیل بلاکچین تأکید می‌کند که این رقم یک “تخمین محتاطانه” است و احتمالاً حجم واقعی تراکنش‌ها بالاتر باشد.

گزارش Elliptic اشاره می‌کند که ماهیت فعالیت‌ها در Huione Guarantee نگران‌کننده است. Tether’s USDT، یک استیبل‌کوین پرکاربرد، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پرداخت در این وب‌سایت است. این بازار همچنین از برنامه‌های پرداخت و انتقالات بانکی پشتیبانی می‌کند.

با این حال، Elliptic ادعا می‌کند که Huione Guarantee علیرغم ادعای بی‌طرفی، نظارت کافی بر فعالیت‌های انجام شده در پلتفرم خود ندارد. از آنجایی که فروشندگان کانال‌های پیام‌رسان فوری خود را مدیریت می‌کنند، Huione ادعا می‌کند که بر «حوزه کاری خاص مشتریان» یا ماهیت جریان مالی در این پلتفرم نظارتی ندارد.

Elliptic این ادعا را رد کرده و بیان می‌کند که Huione نسبت به فعالیت‌های مجرمانه در پلتفرم خود از جمله پولشویی، کلاهبرداری‌های مالی پیچیده و قاچاق انسان، چشم‌پوشی می‌کند. به عنوان مثال، این گزارش حاوی اسکرین‌شات‌هایی از مکالمات ادعایی بین فروشندگان و مشتریان است که نشان می‌دهد برخی افراد حاضر به پولشویی از طریق کلاهبرداری‌های موسوم به «قصابی خوک» هستند. همچنین، تبلیغاتی برای فروش وسایلی مانند گردنبندهای الکتریکی دیده می‌شود که برای به دام انداختن کارگران استثمار‌شده در «کمپ‌های کلاهبرداری» در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی به کار می‌رود.

تحقیقات Elliptic اهمیت نقش تحلیل بلاکچین در مبارزه با جرائم سایبری را برجسته می‌کند. اگرچه شبکه‌های بلاکچین ماهیت غیرمتمرکزی دارند و در برابر سانسور مقاوم هستند، اما این شرکت خاطرنشان می‌کند که «تحقیق‌کنندگان و تیم‌های انطباق با مقررات می‌توانند با استفاده از تحلیل بلاکچین، به طور پیشگیرانه تراکنش‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه را شناسایی و مختل کنند.»

Elliptic همچنین اعلام کرده است که «صدها آدرس ارز دیجیتال» که تحت کنترل شرکت‌های Huione هستند را شناسایی و برچسب‌گذاری کرده است. این اقدام به صرافی‌ها و سایر کسب‌وکارهای مرتبط با ارز دیجیتال کمک می‌کند تا با بررسی تراکنش‌ها، از مشارکت ناخواسته در فعالیت‌های مجرمانه جلوگیری کنند.


منبع : The block