ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرمایه‌گذاران اروپایی با عرضه ETPهای جدید 21Shares به تنوع بیشتری در حوزه کریپتو دست می‌یابند

2024/07/10
18:56
35

شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال، ۲۱Shares، سه محصول جدید مبتنی بر ارز دیجیتال با نام‌های ۲۱Shares Immutable ETP (AIMX)، ۲۱Shares Injective Staking ETP (AINJ) و ۲۱Shares Sui Staking ETP (ASUI) را در بورس‌های یورونکست پاریس و آمستردام راه‌اندازی کرد. این اقدام با هدف تنوع بخشیدن به سبد محصولات این شرکت و پاسخ به تقاضای فزاینده‌ی سرمایه‌گذاران برای دسترسی به بازار دارایی‌های دیجیتال نوظهور صورت گرفته است.

با احتساب این سه محصول جدید، ۲۱Shares اکنون در مجموع ۴۳ ETP ارز دیجیتال را در سراسر اروپا ارائه می‌دهد و دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت از مرز ۳.۳ میلیارد دلار فراتر رفته است. گفتنی‌ست که کل دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت در ماه مارس ۲۰۲۴، با بهبود چشمگیر بازار ارز دیجیتال، از ۵ میلیارد دلار نیز عبور کرده بود.

سایر ETPهای ارائه شده توسط ۲۱Shares در اروپا شامل گزینه‌هایی برای استیکینگ اتریوم، مالکیت مستقیم بیت‌کوین و یک سبد متنوع از ارزهای دیجیتال می‌شود. طبق گفته‌ی این شرکت، ETP استیکینگ سولانا (ASOL) با بیش از ۸۰۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت، همچنان پربازده‌ترین محصول ۲۱Shares در قاره اروپا به شمار می‌رود. قابل ذکر است که ASOL در سال ۲۰۲۱ به عنوان اولین ETP سولانا در جهان راه‌اندازی شد.

عرضه‌ی ETPهای جدید ۲۱Shares فرصت‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند:

  • دسترسی به بازارهای نوظهور: ETP ایم‌یوکس (AIMX) با ردیابی عملکرد توکن بومی IMX شبکه‌ی Immutable، به سرمایه‌گذاران امکان ورود به بازار بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و کلکسیون‌های دیجیتال را می‌دهد. از آنجایی که شبکه‌ی Immutable به عنوان رهبر بالقوه در این فضا شناخته می‌شود، AIMX گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال بهره‌مندی از این روند رو به رشد هستند.
  • استیکینگ خودکار برای افزایش بازدهی: ETP استیکینگ Injective (AINJ) با ترکیب قرار گرفتن در معرض توکن بومی INJ این شبکه با پاداش‌های استیکینگ به‌صورت خودکار سرمایه‌گذاری مجدد، ارائه می‌شود. این رویکرد به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا هم از پتانسیل رشد INJ و هم از اهمیت فزاینده‌ی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در شبکه‌ی Injective بهره‌مند شوند.
  • دسترسی آسان به فرصت‌های استیکینگ: ETP استیکینگ Sui (ASUI) با قرار گرفتن در معرض توکن بومی SUI، این عرضه را تکمیل می‌کند. مشابه ETP تزریقی، این ETP نیز پاداش‌های استیکینگ را برای افزایش بازده به‌صورت خودکار سرمایه‌گذاری مجدد می‌کند. همچنین، این ETP روشی راحت برای بهره‌مندی از پتانسیل رشد SUI و فرصت‌های استیکینگ شبکه ارائه می‌دهد.

هانی رشوان، مدیرعامل ۲۱Shares در بیانیه‌ای گفت: «بازار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با نوآوری‌های فناورانه‌ی مداوم، با سرعت بالایی در حال تحول است. در عین حال، سرمایه‌گذاران اروپایی همچنان علاقه‌مند به کسب سهم از فناوری‌های جدید بلاکچین، پلتفرم‌ها و پروتکل‌ها هستند. عرضه‌ی این ETPهای جدید، پاسخی به تقاضای رو به رشد سرمایه‌گذاران و گامی مهم در راستای گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های ۲۱Shares در بازار اروپا است.»

عرضه این ETPها در بورس‌های یورونکست پاریس و آمستردام، پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETPهای ارز دیجیتال از سوی ۲۱Shares در بریتانیا صورت می‌گیرد. این شرکت در ماه می، چهار ETN ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی فیزیکی را در بورس اوراق بهادار لندن عرضه کرد که شامل گزینه‌هایی برای بیت‌کوین، استیکینگ اتریوم و نسخه‌های اصلی هر دو می‌شود.


منبع : Cryptonews