ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری بلاک دورسی و کور ساینتیفیک برای پروژه چیپ استخراج بیت‌کوین

2024/07/11
12:28
32

بلاک، تحت رهبری جک دورسی، با کور ساینتیفیک برای پروژه‌ای در زمینه چیپ‌های استخراج بیت‌کوین همکاری می‌کند.

شرکت بلاک (SQ) و کور ساینتیفیک (CORZ) توافق‌نامه‌ای را برای تامین کور ساینتیفیک با تراشه‌های استخراج 3 نانومتری جدید بلاک، که توسط تیم پروتو در بلاک ساخته شده‌اند، اعلام کردند. این تراشه‌ها توانایی هش (Hashrate) تقریبا 15 اگزاهش بر ثانیه را ارائه می‌کنند.

این توافق‌نامه امکان سفارش حجم بیشتری را نیز فراهم می‌کند و طبق بیانیه مطبوعات مشترک، یکی از بزرگترین توافق‌نامه‌های تراشه استخراج بیت‌کوین ASIC در این صنعت از نظر توانایی هش به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: «هدف اصلی ابتکار استخراج پروتو، افزایش تمرکززدایی، شفافیت و انعطاف‌پذیری شبکه بیت‌کوین است. این امر از طریق ساخت تراشه‌های استخراج، سیستم‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزاری، از جمله کیت توسعه استخراج (MDK) که در حال حاضر در نسخه بتا است، به صورت باز و شفاف و با مشارکت جامعه استخراج، انجام می‌شود.»

بلاک در ماه آوریل اعلام کرد که توسعه یک تراشه استخراج بیت‌کوین 3 نانومتری را به پایان رسانده و در حال همکاری با یک کارخانه ریخته‌گری پیشرو نیمه‌رسانا برای تکمیل طراحی آن است.

توماس تمپلتون، رهبر تیم پروتو در بلاک، گفت: «این توافق‌نامه نمونه خوبی از نحوه‌ای است که ما تصور می‌کنیم محصولات استخراج ما، پیشرفت و تمرکززدایی صنعت استخراج را به جلو می‌برند. کور ساینتیفیک به خاطر استانداردهای بالای خود در زمینه عملیات عالی، زیرساخت‌های پیشرفته و تخصص عمیق در استخراج شناخته شده است. ما از همکاری با یک اپراتور استخراج پیشرو برای ساخت یک راه‌حل استخراج منحصر به فرد و سفارشی با استفاده از تراشه‌های ASIC خود هیجان‌زده هستیم.»

سابقه بلاک در حوزه بیت‌کوین

جک دورسی در سال 2009 شرکت پرداخت‌های موبایلی اسکوئر (Square) را تأسیس کرد که در دسامبر 2021 به دلیل تعهد به فناوری غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال، به بلاک تغییر نام داد.

در ماه مه، بلاک اعلام کرد که بیت‌کوین بیشتری به ترازنامه خود اضافه می‌کند و برنامه خزانه خود را به صورت متن باز منتشر می‌کند تا دیگران بتوانند از آن پیروی کنند. این شرکت اعلام کرد که 10 درصد از سود ناخالص خود را از محصولات بیت‌کوین به خرید ماهانه بیت‌کوین اختصاص خواهد داد. تا پایان سه ماهه اول، سرمایه‌گذاری اولیه بیت‌کوین این شرکت به ارزش 220 میلیون دلار، حدود 160 درصد به 573 میلیون دلار افزایش یافته است.

همکاری‌های کور ساینتیفیک

از زمان نصف شدن پاداش بیت‌کوین (هاوینگ) در آوریل که باعث کاهش 50 درصدی پاداش استخراج‌کنندگان شد، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد بوده‌اند. در ماه ژوئن، کور ساینتیفیک مجموعه‌ای از قراردادهای 12 ساله را با ابررایانه هوش مصنوعی CoreWeave امضا کرد. این شرکت انتظار دارد این توافق‌نامه سالانه به طور متوسط 290 میلیون دلار درآمد ایجاد کند.

راسل کان، مدیر ارشد توسعه کور ساینتیفیک، در بیانیه روز چهارشنبه گفت: «ما با تیم بلاک برای توسعه نسل بعدی فناوری استخراج همکاری نزدیکی داشته‌ایم. این فناوری نه تنها به پشتیبانی از برنامه‌های رشد قابل توجه توانایی هش ما در زیرساخت موجود ما کمک می‌کند، بلکه گزینه‌های بیشتری را برای تمام شرکت‌های استخراج فراهم می‌کند. ما با هم، بلاک و کور ساینتیفیک، در حال تعریف یک الگوی جدید برای استخراج بیت‌کوین در مقیاس بزرگ هستیم، الگویی که برای ارائه مزایای عملیاتی مهم در عین حال کمک به طول عمر و پویایی شبکه بیت‌کوین طراحی شده است.»


منبع : The block