ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

قبرس خواستار اقدام جمعی برای مقابله با تامین مالی تروریسم از طریق ارزهای دیجیتال شد

2024/07/11
12:35
34

نهاد تنظیم‌گر قبرس از حسابداران و حسابرسان خواسته است تا برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های تامین مالی تروریسم همکاری کنند و بر پنج روش انتقال وجوه، از جمله ارزهای دیجیتال، تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

موسسه حسابداران رسمی قبرس (ICPAC) با صدور یک هشدار در مورد تامین مالی تروریسم، به دنبال مشارکت حسابداران در نظارت بر این جرایم است. این نهاد معتقد است که با توجه به نقش حرفه‌ای حسابداران به عنوان دروازه‌بانان، آن‌ها باید نقش فعالی در پیشگیری از این جرایم ایفا کنند.

بر اساس اعلام ICPAC، سازمان‌های تروریستی از پنج روش برای انتقال وجوه استفاده می‌کنند: کمک‌های مالی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)، پول نقد، انتقالات بانکی، کارت‌های هدیه، ارزهای دیجیتال و شرکت‌های پوششی.

این نهاد از حسابداران خواسته است تا نسبت به انتقال‌های همتا به همتای ناشناس مرزی، جمع‌سپاری، خیریه‌ها و کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی ناشناس آنلاین از طریق ارزهای دیجیتال هوشیار باشند. همچنین، ICPAC از اعضای خود خواسته است تا تراکنش‌های مشکوک را گزارش دهند و تاکید کرده است که عدم انجام این کار جرم محسوب می‌شود.

در نتیجه، تراکنش‌های مشکوک تحت بررسی قرار خواهند گرفت که شامل پروفایل افراد، بررسی کیف پول‌ها و تراکنش‌های ارز دیجیتال و استفاده از ابزارهای تخصصی بلاک چین می‌شود.

اگرچه برخی گزارش‌ها از استفاده گسترده گروه‌های تروریستی از ارزهای دیجیتال خبر داده بودند، اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که استفاده از ارزهای دیجیتال توسط این گروه‌ها محدود بوده و ترجیح آن‌ها استفاده از محصولات و خدمات سنتی است.


منبع : Cointelegraph