ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جو لوبین، بنیان‌گذار Consensys: «نهادهای ناظر آمریکایی در خواب بودند»

2024/07/11
12:51
33

جو لوبین، بنیان‌گذار Consensys، در کنفرانس جامعه اتریوم در بروکسل، نهادهای ناظر آمریکایی را به دلیل بی‌توجهی به صنعت ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار داد. وی اظهار داشت که برخی سناتورها و لابی‌های بانکی با سوءاستفاده از فرصت، توانستند سیاست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را در جهت منافع خود تغییر دهند.

لوبین با اشاره به همکاری بین این گروه‌ها و رئیس کمیسیون، گنسلر، تصریح کرد که آنها با استفاده از قوانین قدیمی، تلاش کردند تا حوزه نظارت SEC را گسترش داده و کنترل فناوری جدید را در دست بگیرند. به گفته وی، هدف این اقدام حفظ موقعیت بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ و ایجاد یک نسخه محدودشده از غیرمتمرکزسازی بوده است.

لوبین همچنین به چالش‌های ناشی از ابهامات قانونی اشاره کرد و گفت که صنعت ارزهای دیجیتال سال‌هاست در شرایط عدم قطعیت نظارتی فعالیت می‌کند. وی با انتقاد از مواضع متناقض گنسلر در خصوص وضعیت اتریوم، اظهار داشت که این مقام ارشد دولتی در گذشته اتریوم را یک اوراق بهادار ندانسته، اما پس از آن از کنگره درخواست اختیارات نظارتی بر این حوزه کرده است.

لوبین با خوش‌بینی نسبت به آینده، معتقد است که انتخابات پیش رو در ایالات متحده فرصتی برای تغییر رویکرد دولت در قبال ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. وی پیش‌بینی می‌کند که در آینده شاهد کاهش موانع نظارتی در این صنعت خواهد بود.

در همین حال، Consensys در ماه آوریل علیه SEC شکایت کرد و ادعا کرد که اتریوم یک اوراق بهادار نیست. این شرکت همچنین در ماه ژوئن به دلیل فعالیت‌های کیف پول متامسک مورد اتهام SEC قرار گرفت. دادگاه تگزاس در ماه ژوئیه روند رسیدگی به این پرونده را تسریع کرد و انتظار می‌رود حکم نهایی تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده صادر شود.


منبع : The block