ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون معاملات آتی کالا آماده تنظیم‌گری اصلی دارایی‌های دیجیتال است

2024/07/11
12:58
34

رستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، در جلسه کمیته کشاورزی سنا، آمادگی این کمیسیون برای تبدیل شدن به تنظیم‌گر اصلی ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. به گفته وی، با وجود این، همکاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ضروری است.

جلسه سنا که در تاریخ 10 جولای برگزار شد، عمدتا به درخواست CFTC برای افزایش اختیارات نظارتی اختصاص داشت. سناتور راجر مارشال از بهنام پرسید که آیا ساده‌تر است که CFTC تنظیم‌گر اصلی دارایی‌های دیجیتال شود و SEC تنها مسئولیت تعداد کمی از موارد فرعی را بر عهده بگیرد. بهنام در پاسخ گفت: «من شخصا موافقم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما ظرفیت، تخصص و تجربه لازم را داریم.» با این حال، وی تاکید کرد که در صورت برعهده گرفتن مسئولیت اصلی توسط CFTC، تغییراتی در تعاریف اوراق بهادار و کالاها ضروری خواهد بود.

اهمیت همکاری با SEC

پیش‌تر، مارشال از بهنام پرسیده بود که آیا از اختیار SEC برای تعیین اینکه کدام دارایی‌ها تحت صلاحیت CFTC قرار می‌گیرند، حمایت می‌کند. بهنام گفت که از تصمیم‌گیری مستقل SEC حمایت نمی‌کند، اما افزود که دو آژانس حدود 50 سال است که برای تعریف دارایی‌ها در مناطق خاکستری با هم همکاری کرده‌اند.

مارشال همچنین پرسید که آیا CFTC نگران است که ممکن است با اختلاف نظر در مورد تعیین دارایی‌ها با شکایت مواجه شود. بهنام گفت: «نمی‌توانم بگویم که این اتفاق نمی‌افتد، اما همکاری بین SEC و CFTC به حل مسائل حقوقی جدید کمک خواهد کرد.» وی ضمن تایید نگرانی‌های مارشال در مورد امکان ایجاد چنین دعاوی قضایی، بر لزوم ایجاد یک سیستم فهرست‌بندی قراردادها تاکید کرد که با اختیارات فعلی CFTC مطابقت داشته باشد و امکان همکاری با SEC را فراهم کند. بهنام گفت: «من فکر می‌کنم راهی برای ایجاد یک سیستم فهرست‌بندی قراردادها وجود دارد که منجر به طولانی شدن یا تاخیر در فهرست‌بندی قراردادها در یک بازار تنظیم شده نشود.»

بهنام گفت که CFTC می‌خواهد توکن‌ها و قراردادها را «به زودی» وارد بازارهای تنظیم شده کند تا ریسک‌های سرمایه‌گذاران را کاهش یا حذف کند.

بیشتر بازار ارزهای دیجیتال تحت نظارت CFTC

بهنام معتقد است که بخش قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال باید تحت نظارت CFTC قرار گیرد زیرا نمی‌توان آن را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد. وی در جلسه سنا گفت که بیش از 70 تا 80 درصد از بازار ارزهای دیجیتال در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد و بنابراین تحت نظارت مستقیم فدرال نیست.

وی گفت که CFTC برای ایجاد یک رژیم نظارتی در سال اول حداقل به 30 میلیون دلار و در سال دوم حداقل به 50 میلیون دلار نیاز دارد. این بودجه صرف تامین نیروی انسانی، امور اداری و هزینه‌های فناوری اطلاعات خواهد شد. هزینه‌های کاربران که توسط ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت می‌شود، بخشی از بودجه درخواست شده را جبران خواهد کرد.

بهنام همچنین نگرانی‌های سناتور کوری بوکر در مورد فوریت موضوع را تایید کرد و گفت که در صورت عدم کسب اختیار توسط CFTC، کلاهبرداری و دستکاری همچنان به آسیب رساندن به افراد در سراسر ایالات متحده ادامه خواهد داد.


منبع : Cryptoslate