ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رونمایی شبکه پایث از ابزار جدید دیفای برای کاهش MEV

2024/07/12
09:15
28

طبق اطلاعیه‌ای که تیم پایث در روز پنجشنبه منتشر کرده است، شبکه پایث رسماً از Express Replay رونمایی کرد؛ یک راه‌حل غیرمتمرکز جدید که برای کاهش ارزش استخراج شده توسط ماینرها (MEV) و کاهش هزینه‌ها برای پروتکل‌های دیفای طراحی شده است.

Express Replay شبکه پایث با هدف مقابله با مشکل MEV در تراکنش‌های دیفای که به ماینرها اجازه می‌دهد تا بیشتر ارزش از جستجوگران را به خود اختصاص دهند و در نتیجه منجر به افزایش هزینه‌ها برای پروتکل‌ها و کاربران می‌شود، معرفی شده است.

"Express Relay یک پیشرفت طبیعی از تولید اصلی اوراکل پایث است. این ابزار به‌طور جسورانه‌ای برای کاهش استخراج ارزش توسط واسطه‌ها و بهبود کارایی اجرای انحلال‌ها طراحی شده است، که به‌طور موثری این نوع MEV را کاهش می‌دهد." تیم وو، مدیر بخش دیفای در وینترمیوت، یکی از پذیرندگان اولیه این راه‌حل، اظهار داشت.

شبکه پایث توضیح داد که این ابزار پروتکل‌های دیفای را از طریق حراج‌ها به شبکه‌ای از جستجوگران متصل می‌کند، ماینرها را از معادله حذف کرده و به جستجوگران اجازه می‌دهد تا "به طور تهاجمی‌تری" برای فرصت‌های تراکنش رقابت کنند. جستجوگری که پیشنهادات رقابتی‌تری داشته باشد، حق تراکنش را به دست می‌آورد.

Express Relay می‌تواند کارایی و عدالت در عملیات دیفای را بهبود بخشد زیرا پیشنهادات رقابتی‌تر اطمینان حاصل می‌کند که ارزش بین جستجوگران و پروتکل‌ها به طور عادلانه‌تری تقسیم می‌شود. پروتکل‌های دیفای می‌توانند در تنظیم پاداش‌های انحلال و دیگر عملیات‌های حیاتی پول صرفه‌جویی کنند.

این ابزار نه تنها هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد بلکه ادغام را برای پروتکل‌های جدید تسریع کرده و فرآیندها را برای پروتکل‌های موجود ساده‌تر می‌کند. ادغام بدون نیاز به مجوز اجازه می‌دهد که هر پروتکل دیفای یا جستجوگری در این ابزار شرکت کند.

بازیکنان کلیدی صنعت مانند Flow Traders، Wintermute، Auros، Flowdesk، Caladan، Tokka Labs، و Swaap Finance، قبلاً Express Replay را پذیرفته‌اند.

مایکل لی، رئیس جهانی دارایی‌های دیجیتال در Flow Traders، گفت: "با معرفی Pyth Express Relay، یک پروتکل جدید قابل دسترس است که به اجرای کارآمد و بدون مشکل انحلال‌ها کمک می‌کند."

علاوه بر این جستجوگران، چندین پروتکل مانند Synthetix، Zerolend، Ionic، Synonym، Keom، Jax Finance، Vela Exchange و Fulcrom Finance، این ابزار را در سیستم‌های خود ادغام کرده‌اند تا نقدینگی بازار و کارایی تراکنش‌ها را بهبود بخشند.

"ادغام با Express Relay توانایی ما را در ارائه نقدینگی عمیق برای مشتقات زنجیره‌ای افزایش می‌دهد." مت لاسکواگرو، یکی از اعضای اصلی تیم Synthetix اظهار داشت. "Synthetix می‌تواند انحلال‌ها را ساده‌تر کرده و کارایی سرمایه را بهینه کند، و بازارهای فیوچرز دائمی ما را تقویت کند."

رایکر، بنیان‌گذار ZeroLend گفت: "Zerolend افتخار دارد که با Express Relay ادغام شود تا تراکنش‌های بدون MEV را به پلتفرم ما بیاورد. این همکاری تعهد ما به ارائه تجربه وام‌دهی امن و کارآمد که صرفه‌جویی‌ها را به کاربران ما انتقال می‌دهد، تقویت می‌کند."


منبع : Cryptobriefing