ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون SEC خاتمه تحقیقات در مورد استیبل کوین BUSD را اعلام کرد

2024/07/12
09:23
41

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرده است که پس از تحقیقات در مورد استیبل کوین Binance USD (BUSD)، قصد ندارد اقدامی علیه شرکت Paxos انجام دهد. Paxos اعلام کرد که در تاریخ 9 ژوئیه یک "نامه خاتمه رسمی" دریافت کرده است که در آن گفته شده SEC اقدامی علیه این شرکت در تحقیقات در مورد BUSD انجام نخواهد داد.

Paxos در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر کرد، گفت: "ما معتقدیم که این توسعه موج جدیدی از پذیرش استیبل کوین توسط شرکت های پیشرو جهانی را ایجاد خواهد کرد. استیبل کوین های با طراحی مناسب و دارای حمایت قوی از مصرف کننده - مانند آنهایی که توسط Paxos صادر شده اند - سیستم مالی را در زمینه پرداخت ها، تسویه حساب و انتقال پول متحول خواهند کرد."

SEC سال گذشته در مورد دخالت شرکت Paxos در استیبل کوین Binance USD به این شرکت اطلاعیه داد. بعداً، SEC از Binance شکایت کرد و در شکایت خود گفت که BUSD یک اوراق بهادار است.

سخنگوی SEC گفت که این آژانس در مورد "وجود یا عدم وجود یک تحقیق احتمالی" اظهار نظر نمی کند.

اکنون، تصمیم SEC برای کنار گذاشتن تحقیقات خود در مورد BUSD سوالاتی را در مورد اینکه آیا این آژانس استیبل کوین ها را به عنوان اوراق بهادار می بیند ایجاد می کند. این در حالی است که قانونگذاران در ایالات متحده در حال تلاش برای تدوین قانون برای تنظیم استیبل کوین ها هستند. نمایندگان مجلس، Maxine Waters و Patrick McHenry، در حال کار بر روی یک لایحه هستند، اگرچه یکی از چالش ها این بوده است که چه کسی باید تنظیم کننده اصلی برای صادرکنندگان استیبل کوین باشد. همچنین در سنا برای تنظیم استیبل کوین ها در حال انجام کار است.

گری جنسلر، رئیس SEC، قبلاً استیبل کوین ها را با صندوق های بازار پول و سایر اوراق بهادار مقایسه کرده و افزود: "بسته به ویژگی های آنها، مانند اینکه این ابزارها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق شرکت های وابسته یا به غیر از آن بهره می پردازند یا خیر؛ چه مکانیسم هایی برای حفظ ارزش استفاده می شود؛ یا اینکه چگونه توکن ها در اکوسیستم رمزنگاری عرضه، فروش و استفاده می شوند، آنها ممکن است سهام یک صندوق بازار پول یا نوع دیگری از اوراق بهادار باشند."


منبع : The block