ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی Binance در آستانه واگذاری سهام Gopax به Megazone کره جنوبی

2024/07/12
09:29
32

صرافی Binance، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، در حال نهایی کردن مذاکرات با Megazone، ارائه دهنده خدمات ابری کره جنوبی، برای فروش  majority سهام خود در Gopax است.

در صورت نهایی شدن این معامله، Binance سهم خود در Gopax، یکی از پنج صرافی ارز دیجیتال دارای مجوز کامل در کره جنوبی، را به حدود 10 درصد کاهش خواهد داد.

Gopax در فوریه 2023 به دلیل مشکلات نقدینگی مرتبط با Genesis Global Capital، تحت تاثیر FTX، توسط Binance خریداری شد. Binance برای حل این مشکلات نقدینگی با شرط خرید 72.26 درصد سهام این پلتفرم مداخله کرد. بر اساس آخرین گزارش مالی، Binance با 67.45 درصد سهام، همچنان بزرگترین سهام‌دار Gopax باقی مانده است.

پس از خرید Binance، Gopax برای ثبت نام ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی خود در کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC) گزارشی از تغییر سهام عمده ارائه کرد. با این حال، به دلیل نگرانی‌های مربوط به مسائل حقوقی Binance در ایالات متحده، مقامات مالی محلی بارها از تصویب انتقال مالکیت به Binance خودداری کرده‌اند.

به گزارش ChosunBiz در روز چهارشنبه، FSC از Binance درخواست کرده است که سهم خود را به کمتر از 10 درصد کاهش دهد تا درخواست پذیرفته شود. Binance برای اولین بار در ژانویه اعلام کرد که به دنبال کاهش سهم خود در صرافی ارز دیجیتال کره جنوبی است.

یک منبع آگاه به این موضوع به ChosunBiz گفت: "Binance برای برآورده کردن تقاضای مقامات مالی مبنی بر بهبود حاکمیت قبل از تمدید حساب‌های واقعی با بانک Jeonbuk در ماه اوت، در حال فشار برای فروش سهام است" و افزود که انتظار می‌رود مذاکرات در این ماه به نتیجه برسد.

ChosunBiz گزارش داد که شرکت داخلی BF Labs که در KOSDAQ فهرست شده است، قبلاً به عنوان خریدار بالقوه Gopax ظاهر شده بود و در سپتامبر 2023 با خرید 8.55 درصد سهام شرکت مادر آن، Streamy، دومین سهام‌دار بزرگ شد و مدیرعامل خود را به عنوان مدیرعامل Gopax منصوب کرد. با این حال، برنامه‌های خرید بیشتر BF Labs ناکام ماند.

یک سخنگوی Megazone به ChosunBiz گفت: "ما در حال بحث در مورد روش‌های مختلف همکاری، از جمله خرید سهام، پس از تأیید دولت هستیم" و خاطرنشان کرد که هیچ فرآیند یا جدول زمانی خاصی تعیین نشده است.

Gopax در ماه آوریل گزارش داد که درآمد آن در میان بهبود احساسات بازار، سالانه 97 درصد رشد داشته است. با این حال، این شرکت همچنان در سال 2023 به دلیل بدهی مرتبط با سپرده‌های گیر کرده در Genesis Global Capital، متحمل زیان خالص 51.3 میلیارد وون کره‌ای (37 میلیون دلار) شد.


منبع : The block