ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک DekaBank با موفقیت اوراق قرضه دیجیتال را بدون واسطه در آزمایش‌های ECB صادر کرد

2024/07/12
09:36
35

غول بانکی آلمانی،DekaBank، در تاریخ 11 جولای با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) بانک مرکزی اروپا (ECB) و در چارچوب آزمایش‌های تسویه DLT عمده‌فروشی این نهاد، اوراق قرضه دیجیتال را به طور مستقیم به بانک Melzer صادر کرد.

این معامله نقطه عطفی در صنعت اوراق بهادار محسوب می‌شود، زیرا نشان‌دهنده اولین صدور اوراق قرضه دیجیتال بدون استفاده از یک سپرده مرکزی اوراق بهادار است.

طبق گزارش Ledger Insights، DekaBank از مزایای قانون اوراق بهادار الکترونیکی آلمان (eWpG) و راهکار ماشه‌ای بانک مرکزی آلمان (Bundesbank) برای تسهیل تسویه بدون پرداخت (DvP) در این معامله بهره برده است.

قانون eWpG صدور اوراق بهادار رمزنگاری شده را بدون نیاز به واسطه‌های سنتی مانند سپرده‌های مرکزی اوراق بهادار امکان‌پذیر می‌کند. با این حال، این قانون مستلزم حضور یک ثبت‌کننده رمزنگاری تحت نظارت BaFin، نهاد نظارتی مالی آلمان، است.

در این معامله، DekaBank که به تازگی به عنوان اولین بانک مجاز به فعالیت به عنوان ثبت‌کننده رمزنگاری در این چارچوب قانونی شناخته شده است، وظایف ثبت‌کنندگی را بر عهده داشت.

سیلویو لنک، رئیس خزانه‌داری DekaBank، در این خصوص اظهار داشت: "معاملات اوراق بهادار مبتنی بر بلاکچین را می‌توان سریع‌تر و شفاف‌تر از سیستم‌های سنتی تسویه انجام داد. تراکنش‌های پرداخت با پول دیجیتال بانک مرکزی برای تحقق این امر ضروری هستند و خلأهای موجود را پر می‌کنند. ابتکار عمل ECB در ارائه راه‌حل‌های این چنینی، توسعه بیشتر این بازار را تسهیل خواهد کرد. مشارکت در این امر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است."

علاوه بر این رویداد، دولت آلمان در 11 جولای بیش از 1125 بیت کوین را به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل کرد. این انتقال شامل 375 بیت کوین (معادل 21.8 میلیون دلار) به هر یک از صرافی‌های Bitstamp، Kraken و Coinbase بود.

دولت آلمان همچنین 1000 بیت کوین (58.1 میلیون دلار) به کیف پول گروه B2C2، که به دلیل خدمات بازارسازی و خارج از بورس (OTC) شناخته می‌شود، و 250 بیت کوین (14.5 میلیون دلار) به یک آدرس سپرده نهادی منتقل کرد.

این نقل و انتقالات بیت کوین بخشی از روند مستمر فروش ذخایر بیت کوین دولت آلمان به منظور تنوع‌بخشی به دارایی‌های خود است.


منبع : Cryptonews