ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فراتر از حراج‌های دولت آلمان: نقدینگی بیت‌کوین توسط جنسیس

2024/07/13
13:51
45

در میان فروش‌های بیت کوین توسط دولت آلمان، سایر نهادهای فروشنده بیت کوین در پس‌زمینه قرار گرفته‌اند، اما نه برای مدت طولانی. یکی از این نهادها، جنسیس تریدینگ است که در ژانویه ۲۰۲۳ برای ورشکستگی فصل ۱۱ در نیویورک درخواست داد.

پس از صدور حکم دادگاه در ماه مه ۲۰۲۴ مبنی بر بازگرداندن وجوه به مشتریان، جنسیس تریدینگ به نظر می‌رسد مراحل اولیه بازگرداندن این وجوه را آغاز کرده است. برخی از این مشتریان با پول نقد و برخی دیگر با ارز دیجیتال پرداخت می‌شوند.

طبق گفته‌ی معامله‌گر کریپتو، @0xGumshoe، این نهاد شروع به فروش بیت کوین از ذخیره ۲ میلیارد دلاری خود کرده است. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی آن‌چین، Arkham Intelligence، این نهاد در ماه گذشته مقدار قابل توجهی بیت کوین فروخته است.

با بررسی تاریخچه، مشخص می‌شود که جنسیس تریدینگ در ماه ژوئن مجموعاً شش تراکنش بیت کوین انجام داده است که همه به صرافی کوین‌بیس منتقل شده‌اند. در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴، این شرکت ورشکسته ۷۵۶.۲۸۲ بیت کوین به ارزش ۵۲.۹۳ میلیون دلار در آن زمان به کوین‌بیس ارسال کرد.

در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴، ۶۷۰.۵ بیت کوین به ارزش ۴۵.۸ میلیون دلار به صرافی کریپتو ارسال شد. تراکنش بعدی یک روز بعد در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ با ۱،۲۰۰.۹ بیت کوین به ارزش ۸۱.۱۶ میلیون دلار انجام شد.

چهارمین تراکنش قابل توجه در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۴ بود، زمانی که کیف پول جنسیس تریدینگ ۱،۴۹۶.۲۶۸۹ بیت کوین به ارزش ۹۷.۱۵ میلیون دلار در آن زمان به صرافی کوین‌بیس ارسال کرد. دو روز بعد، در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴، جنسیس تریدینگ ۸۱۱ بیت کوین دیگر به ارزش ۵۲.۸۲ میلیون دلار به صرافی کوین‌بیس ارسال کرد.

آخرین مورد، تراکنش در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ بود که شامل ارسال ۲،۱۳۱.۲۶۸ بیت کوین به ارزش ۱۳۶.۷۹ میلیون دلار به صرافی کوین‌بیس بود. این بزرگترین تراکنش واحد توسط این نهاد به صرافی بود و از آن زمان تاکنون تراکنش بیت کوین دیگری انجام نشده است.

در مجموع، جنسیس تریدینگ ۷،۰۷۴.۴۱۸۹ بیت کوین را به ارزش ۴۶۶.۶۵ میلیون دلار فروخت. اگرچه این حجم بسیار کمتر از فروش‌های دولت آلمان است، اما همچنان قابل توجه است و به فشار فروش بر روی ارز دیجیتال پیشگام کمک کرده است.


منبع : bitcoinist