ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشنهاد کره جنوبی برای تعویق مالیات ارزهای دیجیتال تا ۲۰۲۸

2024/07/15
11:09
33

حزب سیاسی راست‌گرای کره جنوبی پیشنهاد داده است که مالیات بر سود ارزهای دیجیتال به مدت سه سال به تعویق بیفتد. در صورت تصویب، مالیات بر سود ارزهای دیجیتال در این کشور از ابتدای سال ۲۰۲۵ به سال ۲۰۲۸ موکول خواهد شد.

در توضیحات این لایحه که در وب‌سایت مجلس ملی کره جنوبی منتشر شده، آمده است: «در حال حاضر، احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به ارزهای دیجیتال منفی است و انتظار می‌رود بیشتر سرمایه‌گذاران بازار را ترک کنند اگر دولت بر دارایی‌ای که ریسک آن بیشتر از سهام است، مالیات بر درآمد اعمال کند.» این لایحه جمعه گذشته پیشنهاد شد.

در ابتدا قرار بود مالیات ۲۰ درصدی بر سود ارزهای دیجیتال از اول ژانویه ۲۰۲۲ اعمال شود، اما به دلیل واکنش شدید سرمایه‌گذاران و کارشناسان صنعت، دو بار تا اول ژانویه ۲۰۲۵ به تعویق افتاد.

حزب راست‌گرای «قدرت مردم» کره جنوبی که رئیس‌جمهور کنونی، یون سوک-یول نیز به آن تعلق دارد، در انتخابات عمومی گذشته متعهد شد که مالیات بر سود ارزهای دیجیتال را به تعویق بیندازد.

طبق گزارش‌های محلی، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرده است که هنوز تصمیمی در مورد تأخیر بیشتر در مالیات ارزهای دیجیتال نگرفته است. این وزارتخانه قرار است در پایان ماه جاری اصلاحات جدیدی را در کد مالیاتی اعلام کند.

کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین بازارهای ارز دیجیتال در جهان را میزبانی می‌کند. طبق گزارش کمیسیون خدمات مالی، تا پایان سال گذشته حدود ۶.۵ میلیون نفر از شهروندان این کشور که معادل ۱۲.۵ درصد از جمعیت کشور هستند، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند. داده‌های Kaiko نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، وون کره‌ای بیشترین ارز فیات مورد استفاده برای تجارت ارز دیجیتال نسبت به دلار آمریکا بود.


منبع : The block