ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دارایی‌های دیجیتال با جذب ۱۷.۸ میلیارد دلار سرمایه در سال جاری به رکورد جدیدی دست یافتند

2024/07/15
18:18
34

بر اساس آخرین گزارش هفتگی جریان سرمایه شرکت CoinShares، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در ماه جاری میلادی نیز شاهد ورود سرمایه پیاپی بوده و هفته گذشته ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. این جریان ورودی اخیر، مجموع سرمایه جذب شده در سال جاری را به رقم رکوردشکنی ۱۷.۸ میلیارد دلار رساند که از رقم ۱۰.۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است. با این حال، حجم معاملات با کاهش به حدود ۸.۹ میلیارد دلار در مقایسه با میانگین هفت روزه ۲۱ میلیارد دلاری، در سطح پایینی باقی ماند.

بیت کوین شاهد پنجمین ورودی بزرگ سرمایه در تاریخ خود بود.

تجزیه جریان‌های سرمایه نشان می‌دهد که بیت کوین هفته گذشته شاهد پنجمین ورودی بزرگ هفتگی خود در تاریخ با مجموع ۱.۵ میلیارد دلار بوده است. در مقابل، موقعیت‌های فروش کوتاه بیت کوین بزرگترین خروج هفتگی سرمایه خود را از آوریل ۲۰۲۴ تاکنون تجربه کرده و ۸.۶ میلیون دلار از این بازار خارج شده است. این حرکت نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار برای صنعت کریپتو است. ورود قابل توجه سرمایه به بیت کوین نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد قابل توجه این دارایی است و بسیاری از سرمایه‌گذاران از کاهش قیمت اخیر برای ورود به بازار استفاده کرده‌اند.

جیمز باترفیلد، رئیس تحقیقات CoinShares، گفت: "ما معتقدیم ضعف قیمت ناشی از فروش بیت کوین توسط دولت آلمان و تغییر احساسات به دلیل پایین‌تر از انتظار بودن شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را به افزایش موقعیت‌های خود ترغیب کرده است."

در همین حال، محصولات مرتبط با اتریوم با جذب ۷۲ میلیون دلار سرمایه در انتظار راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر دارایی پایه اتریوم، شاهد افزایش قابل توجهی بودند. این بزرگترین ورودی سرمایه برای اتریوم از ماه مارس تاکنون محسوب می‌شود و جریان سرمایه سالانه آن را به ۵۷ میلیون دلار رسانده است.

نیت جراسی، رئیس شرکت ETF Store، پیش‌بینی کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در این هفته محصولات ETF اتریوم را برای معامله تایید خواهد کرد، زیرا این نهاد نظارتی "در حال حاضر هیچ دلیل موجهی برای تاخیر بیشتر ندارد".

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال جایگزین با ارزش بازار بالا مانند سولانا، چین لینک، آوالانچ و ریپل نیز شاهد ورود بیش از ۸ میلیون دلار سرمایه بودند

از نظر جغرافیایی، ایالات متحده با جذب ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه در هفته گذشته، رهبری بازار را در دست داشت که نشان‌دهنده احساس مثبت گسترده است. سوئیس با جذب ۵۸ میلیون دلار سرمایه به رکورد سالانه خود دست یافت، در حالی که هنگ کنگ و کانادا به ترتیب ۵۵ میلیون دلار و ۲۴ میلیون دلار سرمایه جذب کردند.


منبع : Cryptoslate