ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

توسعه‌دهنده‌ی استیبل‌کوین Bima Labs با پشتوانه بیت‌کوین، 2.25 میلیون دلار سرمایه جذب کرد

2024/07/15
23:42
33

شرکت Bima Labs، پیشرو در حوزه‌ی بلاک‌چین و توسعه‌دهنده‌ی استیبل‌کوین USBD با پشتوانه‌ی بیت‌کوین، از حالت پنهان (Stealth Mode) خارج شد و در دور اولیه‌ی تأمین مالی (Seed Round) موفق به جذب 2.25 میلیون دلار سرمایه گردید.

این دور تأمین مالی توسط شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Portal Ventures رهبری شده است. سایر مشارکت‌کنندگان برجسته شامل شرکت‌های Draper Goren Blockchain، Sats Ventures، Luxor Technology، CoreDAO و Halo Capital می‌باشند.

Siddhartha Sridhar، بنیانگذار و مدیرعامل Bima Labs، اعلام کرد این شرکت در ماه آوریل تأسیس شده و بلافاصله فرآیند جذب سرمایه را آغاز کرده است. وی افزود دور تأمین مالی با موفقیت و ظرف مدت سه ماه به اتمام رسیده است. ساختار این دور به صورت سرمایه‌گذاری سهام همراه با حق خرید توکن (Token Warrant) بوده است. Sridhar از اظهارنظر در خصوص ارزش‌گذاری Bima خودداری کرد.

معرفی Bima Labs

محصول اصلی Bima Labs، استیبل‌کوین USBD می‌باشد. این استیبل‌کوین با پشتوانه‌ی بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند با تأمین وثیقه‌ی توکن‌های لیکویید استیکینگ بیت‌کوین (LST) و لیکویید  ری‌استیکینگ (LRT) اقدام به ضرب آن نمایند. Bima اعلام کرده است که امکان پذیرش وثیقه از بلاک‌چین‌های مختلف از جمله بیت‌کوین، شبکه‌های مقیاس‌گذاری بیت‌کوین، شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و سولانا وجود دارد.

Sridhar گفت: «کاربران می‌توانند توکن‌های لیکویید استیکینگ بیت‌کوین (LST) و لیکویید ری‌استیکینگ (LRT) خود را از طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان معتبر مانند Lorenzo، Lombard، pStake، Bedrock، Acre، DLC.link، ALEX Labs BTC و غیره برای ضرب USBD از طریق پروتکل لومبارد تأمین کنند.»

استیبل‌کوین ضرب‌شده‌ی USBD را می‌توان برای فعالیت‌های مختلف مالی غیرمتمرکز (DeFi) نظیر وام‌دهی، وام‌گرفتن، سواپ و سایر اهداف به منظور کسب بازدهی بیشتر مورد استفاده قرار داد.

Sridhar با اشاره به چشم‌انداز Bima بیان کرد: «ما دنیایی از اعتبارات جدید، بدهی و موارد استفاده‌ی ترکیبی را با پشتوانه‌ی USBD پیش‌بینی می‌کنیم، بدون توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران.»

زمان راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی (Mainnet) USBD

در حال حاضر USBD روی یک شبکه‌ی آزمایشی (Testnet) فعال است. Sridhar اعلام کرد که راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری انجام خواهد شد. Bima همچنین در همین راستا، توکن حاکمیتی خود با نام BIMA را راه‌اندازی خواهد کرد. به گفته‌ی Sridhar، بلاک‌چین سازگار با EVM که قرار است توکن BIMA روی آن راه‌اندازی شود، هنوز نهایی نشده است.

Bima یکی از چندین پروژه‌ی موفق در اکوسیستم بیت‌کوین است که در سال جاری موفق به جذب سرمایه‌گذاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شده‌اند. Sridhar گفت که Bima در ابتدا در حال توسعه‌ی استیبل‌کوین در اکوسیستم اتریوم بر اساس پروتکل ری‌استیکینگ EigenLayer بوده است، اما تصمیم به تغییر مسیر به سمت بیت‌کوین گرفت.

Sridhar با اشاره به دلایل این تغییر رویکرد گفت: «بهره‌وری‌های اکوسیستم اتریوم طی 4-5 سال گذشته، در حال حاضر طی مدت مشابهی در بیت‌کوین در حال دستیابی است. اکوسیستم بیت‌کوین دارای بازار هدف کل (TAM) بزرگ‌تر، استفاده‌ی فراگیرتر از دارایی‌های دیجیتال در مناطق نوظهور و در نهایت پتانسیل بیشتری برای باز کردن فرصت‌های با بازدهی بالاتر می‌باشد.»

Bima با این سرمایه‌ی جدید قصد دارد تا تیم شش نفره‌ی خود را با استخدام در بخش‌های مختلف از جمله توسعه‌ی کسب‌وکار و مهندسی گسترش دهد.


منبع : The block