ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تحقیقات سه ساله خود درباره Hiro Systems را خاتمه داد

2024/07/15
23:48
35

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از سه سال بررسی، تحقیقات خود درباره شرکت Hiro Systems را پایان داد. این شرکت که پیشتر با نام Blockstack شناخته می‌شد، از سال 2017 تا 2019، مبلغ 70 میلیون دلار از طریق فروش توکن جمع‌آوری کرده بود.

براساس پرونده اخیر SEC، این نهاد نظارتی تصمیم گرفته است اقدامات اجرایی علیه Hiro Systems را متوقف کند.

تمرکز تحقیقات SEC بر این بود که آیا فروش توکن‌های Hiro Systems مغایر با قوانین اوراق بهادار است یا خیر. این شرکت در ابتدا توکن‌های خود را تحت مقررات A+ SEC به عنوان اوراق بهادار عرضه کرد و از معافیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاران معتبر و بین‌المللی نیز بهره برد.

Hiro Systems در ژانویه 2021 اعلام کرد که شبکه Stacks به طور کامل غیرمتمرکز شده است و بنابراین توکن‌های آن دیگر به عنوان اوراق بهادار تلقی نمی‌شوند. با این حال، SEC به تحقیقات خود ادامه داد.

در بیانیه اخیر SEC آمده است: «کارکنان این کمیسیون تحقیقات خود درباره بلاکچین Stacks را به پایان رسانده‌اند و بر اساس اطلاعات موجود، قصد ندارند اقدام اجرایی علیه Hiro Systems را توصیه کنند.»

خاتمه تحقیقات SEC درباره استیبل کوین BUSD Paxos نیز تحولی قابل توجه در حوزه نظارتی محسوب می‌شود. این تصمیم یک سال پس از صدور اخطار Wells به Paxos توسط SEC و ایجاد ابهام در خصوص طبقه‌بندی استیبل کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار اتخاذ شده است.

خاتمه تحقیقات Paxos به عنوان نشانه‌ای مثبت برای صنعت ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود و احتمال تنظیم استیبل کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده را کاهش می‌دهد.

این تصمیم در تضاد با رویکرد تهاجمی SEC در سال 2023 مبنی بر طبقه‌بندی اکثر ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار قرار دارد. با این حال، تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) در سال جاری نشان‌دهنده تغییر رویکرد SEC به سمت بازار ارزهای دیجیتال است.


منبع : Cryptonews