ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنگ کنگ هفت صرافی غیرمجاز ارز دیجیتال را به لیست هشدار خود اضافه کرد

2024/07/15
23:56
54

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) هفت صرافی ارز دیجیتال غیرمجاز را شناسایی کرده و آن‌ها را به دلیل فعالیت بدون مجوز در این منطقه، به لیست هشدار خود اضافه کرده است.

لیست هشدار SFC هنگ کنگ

این سوابق عمومی که با عنوان لیست هشدار نیز شناخته می‌شود، از ژانویه ۲۰۲۰ نگهداری می‌شود. در تاریخ ۵ ژوئیه، هفت صرافی ارز دیجیتال غیرمجاز به این لیست اضافه شدند و تعداد کل را به ۳۹ رساندند که از این تعداد، ۲۸ مورد تنها در سال جاری شناسایی شده‌اند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ مسئولیت این سوابق عمومی را برعهده دارد که شامل تمام صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت‌شده، ثبت‌نشده و غیرمجاز در منطقه می‌شود.

هفت صرافی غیرمجاز ارز دیجیتال مذکور عبارتند از: Taurusemex، Yomaex، Bitones.org، BTEPRO، CEG، XTCQT و Bstorest.

بر اساس وضعیت ثبت‌نام این صرافی‌ها نزد کمیسیون، به نظر می‌رسد آن‌ها در فعالیت‌های غیرقانونی دست داشته‌اند و امنیت سرمایه‌گذاران را به خطر انداخته‌اند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ در اوایل سال جاری، به عنوان بخشی از برنامه گسترده‌تر هنگ کنگ برای تبدیل شدن به یک مرکز تنظیم‌شده برای ارزهای دیجیتال، به تمام صرافی‌های ارز دیجیتال توصیه کرد برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

کمیسیون مذکور مهلت قانونی برای درخواست مجوز فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال را تعیین کرد که در تاریخ ۳۱ مه به پایان رسید. بیش از ۲۲ صرافی درخواست خود را ارائه دادند، در حالی که برخی دیگر درست پیش از پایان مهلت از این کار انصراف دادند.

در ۱۴ مه، تنها چند هفته قبل از مهلت تعیین‌شده، صرافی HTX برای دومین بار درخواست خود در هنگ کنگ را پس گرفت. همچنین در ماه مه، صرافی Gate.io درخواست مجوز فعالیت خود در هنگ کنگ را به حالت تعلیق درآورد.

عزم راسخ هنگ کنگ برای تضمین انطباق با قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال

از اوایل سال ۲۰۲۴، هنگ کنگ تعهد قاطعی به اجرای انطباق با قوانین در بخش تجارت ارزهای دیجیتال نشان داده است. این منطقه برای دستیابی به این هدف، اقدامات قاطعی انجام داده است.

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) با اتخاذ رویکردی سریع، صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمجازی را که تا مهلت تعیین‌شده درخواست مجوز خود را ارائه نکردند، ملزم به تعطیلی کرد.

در عین حال، دولت هنگ کنگ برای افزایش جذابیت این منطقه به عنوان یک مرکز برتر برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و فناوری، ابتکاراتی را برای ایجاد محیطی مطلوب برای نوآوری و رشد اجرا کرده است.

علاوه بر این، مقامات دولتی با حضور فعال در کنفرانس‌ها و معرفی هنگ کنگ به عنوان قطب فناوری فراساحلی به کارآفرینان حوزه وب ۳، به طور فعال به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند.


منبع : Cryptonews