ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صعود سهام شرکت‌های رمزنگاری به دنبال افزایش قیمت بیت‌کوین

2024/07/16
08:28
33

افزایش قیمت بیت‌کوین منجر به رشد چشمگیر سهام شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال در شاخص‌های آمریکا شد. سهام شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال روز دوشنبه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. سهام Cipher Mining با بیش از ۲۷ درصد افزایش پیشتاز بود و پس از آن سهام Marathon Digital، Hut 8، Riot Platforms و Cleanspark بین ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش یافتند.

قیمت بیت‌کوین، که در روزهای اخیر زیر ۶۰ هزار دلار معامله می‌شد، صبح دوشنبه به بالای ۶۳ هزار دلار رسید. این افزایش قیمت پس از نجات دونالد ترامپ از یک سوءقصد و انتخاب سناتور حامی ارز دیجیتال، جی.دی. ونس، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور در انتخابات ۲۰۲۴ رخ داد. همچنین، لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، اعلام کرد بیت‌کوین یک ابزار مالی مشروع است.

سهام Coinbase با بیش از ۱۱ درصد افزایش به ۲۴۲.۸۵ دلار در هر سهم رسید که بالاترین سطح آن در یک ماه اخیر بود. سهام MicroStrategy نیز با ۱۵.۳ درصد افزایش به ۱۶۲۳ دلار رسید. هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که تقسیم سهام ۱۰ به ۱ را از اول اوت اعمال خواهد کرد.

تحلیلگران Bernstein بر این باورند که شرایط مطلوبی برای استخراج بیت‌کوین ایجاد شده است، از جمله احتمال تغییرات سیاسی به نفع بیت‌کوین، تبدیل شدن آمریکا به مرکز اصلی استخراج بیت‌کوین و استفاده از چیپ‌های نسل جدید. تنها سهام استخراج بیت‌کوین که روز دوشنبه کاهش یافت، Iris Energy بود که با ۲.۵۶ درصد کاهش بسته شد.


منبع : The block