ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

روسیه پیشنهاد می‌دهد معاملات رمزنگاری را به بورس‌های سنتی واگذار کند

2024/07/16
08:38
34

وزارت دارایی روسیه در پیش‌نویس پاسخ خود به مقررات پیشنهادی، امکان اعطای مجوز به بورس‌های سنتی برای انجام معاملات سازمان‌یافته دارایی‌های دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط مطرح کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس، این وزارتخانه در نظر دارد با ایجاد مقررات خاص، به این بورس‌ها اجازه دهد تحت مجوز بورس یا سیستم معاملاتی، به معامله ارزهای دیجیتال به عنوان کالا بپردازند. با این حال، این مجوز تنها برای یک گروه محدود از سرمایه‌گذاران «بسیار واجد شرایط» در نظر گرفته شده و معیارهای دقیق این صلاحیت هنوز مشخص نشده است.

براساس اطلاعات موجود، هفت بورس شامل بورس مسکو، بورس سن‌پترزبورگ، بورس بین‌المللی کالاهای سن‌پترزبورگ (SPIMEX)، بورس ارز سن‌پترزبورگ (SPCE)، بورس شرقی، بورس کالای ملی و بورس CTS در فهرست مجوزهای بورس و سیستم‌های معاملاتی بانک مرکزی روسیه قرار دارند.

اناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دوما دولتی، معتقد است که بزرگترین بورس‌های روسیه ظرفیت پشتیبانی از معاملات رمزنگاری را دارا هستند و با ایجاد شرایط قانونی مناسب می‌توانند به سرعت وارد این حوزه شوند. وی همچنین به فعالیت برخی بورس‌ها در این زمینه اشاره کرد.

رژیم آزمایشی برای ارزهای دیجیتال

این پیش‌نویس همچنین به مقررات استخراج رمزنگاری و امکان استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب‌های بین‌المللی در قالب یک رژیم آزمایشی پرداخته است. دولت قصد دارد با اعطای وضعیت شناخته‌شده به ارزهای دیجیتال، امکان انجام معاملات ارزی خارجی و استفاده از آن‌ها به عنوان ابزار پرداخت در قراردادهای تجاری بین‌المللی را فراهم کند.

پیش‌تر، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، در سال ۲۰۲۲ به وزارت دارایی، بانک مرکزی و سایر نهادها دستور داده بود تا یک مکانیسم پرداخت رمزنگاری بین‌المللی ایجاد کنند. همچنین طرحی برای اعطای اختیار به بانک مرکزی جهت توسعه یک پلتفرم آزمایشی تسویه حساب رمزنگاری بین‌المللی از ماه سپتامبر ارائه شده است.

با این حال، دولت معتقد است که برای امکان‌پذیر شدن پرداخت‌های دارایی دیجیتال در تجارت خارجی، لزوماً نیازی به مقررات تخصصی نیست و می‌توان با اعمال مقررات عمومی و اعطای وضعیت مناسب به این دارایی‌ها، این هدف را محقق کرد.

روسیه همچنین در حال بررسی قانونی کردن استفاده از استیبل کوین برای پرداخت‌های بین‌المللی و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.


منبع : Cryptoslate