ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

محدود شدن احضاریه Coinbase به ایمیل‌های گری جنسلر در دوران ریاست SEC

2024/07/16
08:41
34

صرافی کریپتو Coinbase احضاریه خود به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، گری جنسلر، را به اطلاعات مربوط به دوران ریاست وی در این سازمان محدود کرد. این تصمیم پس از نگرانی‌های یک قاضی نیویورکی گرفته شد.

Coinbase در ماه ژوئن احضاریه‌ای به جنسلر ارسال کرد و از او خواست مدارکی درباره ارتباطات خاصی که به پرونده جاری Coinbase با SEC مرتبط بودند، ارائه دهد. این مدارک شامل بیانیه‌هایی درباره کریپتو از سال ۲۰۱۷ تا زمان حال بود، که چهار سال قبل از تصدی جنسلر در سال ۲۰۲۱ را نیز شامل می‌شد.

وکیل Coinbase در یک سند برنامه‌ریزی اعلام کرد: "در مورد احضاریه به آقای جنسلر، Coinbase تصمیم گرفته است که مدارک آقای جنسلر را فقط برای دوره ریاست او در SEC درخواست کند و نه قبل از آن."

SEC با احضاریه مخالفت کرده و آن را "دخالت نادرست در زندگی خصوصی یک مقام عمومی" خوانده بود.

در یک جلسه دادگاه، قاضی منطقه‌ای کاترین پولک فیلا از نیویورک نگرانی‌هایی درباره نامه ۳ ژوئیه Coinbase که ادعا می‌کرد ایمیل‌های شخصی جنسلر درباره کریپتو "منبع مناسبی برای بازیابی اطلاعات" هستند، ابراز کرد.

قاضی فیلا گفت که "تقریباً هیچ‌یک از استدلال‌ها" او را قانع نکرده است و در نهایت تصمیم گرفت که بهتر است Coinbase یک درخواست رسمی برای مجبور کردن SEC به ارائه مدارک بدهد.

Coinbase در نامه خود اعلام کرد که درخواست رسمی خود را در ۲۳ ژوئیه ارائه خواهد کرد.

SEC و Coinbase از سال گذشته درگیر یک دعوی قضایی هستند که در آن SEC Coinbase را به دلیل فعالیت بدون ثبت نام متهم کرده است. Coinbase درخواست رد این دعوی را داده بود، اما در ماه مارس توسط قاضی فیلا رد شد. قاضی اعلام کرد که SEC به اندازه کافی اثبات کرده که Coinbase به عنوان یک صرافی، کارگزار و آژانس تسویه‌حساب فعالیت کرده و از طریق برنامه استیکینگ خود به فروش غیرقانونی اوراق بهادار پرداخته است. با این حال، یک ادعای مرتبط با برنامه کیف پول Coinbase را رد کرد.


منبع : The block