ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پلی‌مارکت، نیت سیلور را به عنوان مشاور ارشد استخدام می‌کند

2024/07/17
08:36
33

پلی‌مارکت، پلتفرم پیش‌بینی مبتنی بر بلاک‌چین که با رشدی چشمگیر روبرو شده است، طبق گزارش‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه، نیت سیلور، آمارگیر و تحلیلگر برجسته انتخابات را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرده است.

بازارهای پیش‌بینی که پیش از این صرفا در حوزه تئوری‌های آکادمیک مطرح می‌شدند، روشی نوین برای گردآوری دانش از میان انبوهی از کاربران به شمار می‌روند. به لحاظ تئوری و به صورت فزاینده در عمل، کاربران با سرمایه‌گذاری بر پیش‌بینی‌های خود، که گاهی اوقات با عنوان «پوست در بازی» شناخته می‌شود، انگیزه پیدا می‌کنند تا تعصبات شخصی خود را کنار بگذارند.

این پلتفرم که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده، به یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها برای پیش‌بینی نتایج انتخابات ایالات متحده تبدیل شده است. هم‌اکنون نظرسنجی‌ای در حال برگزاری است که در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و از کاربران می‌پرسد چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پیروز خواهد شد. بر روی این نظرسنجی بیش از ۲۶۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است. در حال حاضر، کاربران طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق هستند که رتبه‌بندی او پس از سوءقصد اخیر به بیش از ۷۰ درصد جهش کرده است. طبق گزارش‌های آکسیوس، پلی‌مارکت میزبان بیش از ۸۰ درصد از پیش‌بینی‌های جهانی مرتبط با انتخابات ایالات متحده است.

دونالد ترامپ به طور مرتب آمار محبوبیت خود را بر اساس داده‌های پلی‌مارکت از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی خود، Truth Social، منتشر می‌کند. جالب توجه است که پلی‌مارکت یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که احتمال انتخاب جی.دی. ونس به عنوان معاون اول ترامپ را پیش‌بینی کرد، خبری که روز دوشنبه به صورت رسمی تایید شد.

پلی‌مارکت که توسط شین کوپلان، کارآفرین نیویورکی تاسیس شده است، موفق به جذب ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر، از جمله از صندوق Founders Fund متعلق به پیتر تیل، شده است. تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ میلیون دلار معامله در این پلتفرم انجام شده است. با این حال، به دلیل محدودیت‌های کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) بر روی «بازارهای دودویی»، این پلتفرم برای کاربران آمریکایی در دسترس نیست.

کوپلان پیش از این اعلام کرده بود که هنگام توسعه پلی‌مارکت که روشی برای بهره‌گیری از خرد جمعی از طریق بازارهاست، تحت تاثیر آراء اقتصاددانان اتریشی، فردریش هایک و لودویگ فون میزس، قرار گرفته است.

سیلور که پس از پیش‌بینی دقیق نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۰۸ در ۴۹ ایالت، توسط مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان انتخاب شد، به آکسیوس گفت که انتظار دارد طبقه سرمایه‌گذار به طور فزاینده‌ای از بازارهای پیش‌بینی برای سنجش اخبار و پیش‌بینی بهتر نتایج آینده استفاده کنند.


منبع : The block