ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

محکومیت تاجر چینی مرتبط با استیو بنن به دلیل اجرای کلاهبرداری بزرگ ارزهای دیجیتال

2024/07/17
15:14
32

گو ونگوی، تاجر چینی مرتبط با استیو بنن، به دلیل اجرای کلاهبرداری بزرگ ارزهای دیجیتال به ارزش میلیاردها دلار، در ۹ مورد از ۱۲ اتهام کیفری از جمله کلاهبرداری، رکِت و پول‌شویی محکوم شد. دادستان آمریکا، دامیان ویلیامز، اعلام کرد که گو سرمایه‌گذاران را فریب داده و برای تأمین هزینه زندگی اشرافی خود از جمله خرید یک قایق تفریحی ۳۷ میلیون دلاری از پول آنها استفاده کرده است. گو که از مارس ۲۰۲۳ در زندان به سر می‌برد، قرار است در ۱۹ نوامبر محکومیت خود را دریافت کند و احتمال دارد دهه‌ها را در زندان بگذراند.

گو و بنن با هم شرکت رسانه‌ای GTV Media Group را تأسیس کرده بودند. بنن نیز در سال ۲۰۲۰ به دلیل توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق پروژه جمع‌آوری کمک مالی "ما دیوار می‌سازیم" در قایق تفریحی گو دستگیر شد. این پروژه به هدف ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک انجام شده بود.

گو از طریق ایجاد ارز دیجیتالی به نام "سکه هیمالیا" یا H-Coin، سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار را از سرمایه‌گذاران جذب کرد. به گفته SEC، گو یک "کلاهبردار سریالی" بوده که از جذابیت ارزهای دیجیتال سوءاستفاده کرده است. گزارشی از جسی براون، مدیرعامل سابق Himalaya Exchange، نشان می‌دهد که H-Coin هیچ‌گاه به صورت بلاکچینی واقعی نبوده و حتی به عنوان یک محصول ارز دیجیتال نیز محسوب نمی‌شده است.


منبع : Cryptobriefing