ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنگ کنگ الزام مجوز برای ناشران استیبل‌کوین را تصویب می‌کند

2024/07/17
15:59
34

مقامات مالی هنگ کنگ، نتایج دور مشاوره در خصوص لزوم اخذ مجوز برای ناشران استیبل‌کوین را منتشر کرده اند. این اقدام، بخشی از طرح جامع نظارتی بر صنعت ارزهای دیجیتال در این منطقه به شمار می‌رود.

در بیانیه مشترکی که توسط «مرجع پولی هنگ کنگ» (HKMA) بانک مرکزی غیررسمی این منطقه و «دفتر خدمات مالی و خزانه‌داری» (FSTB) منتشر شده است، آمده است که اکثر پاسخ‌دهندگان به دور مشاوره، با وضع قوانین برای ناشران استیبل‌کوین با پشتوانه فیات (FRS) موافقت کرده‌اند.

بر اساس اعلام HKMA و FSTB، طی دور مشاوره عمومی که در ماه فوریه به پایان رسید، ۱۰۸ درخواست از سوی فعالان و نهادهای حرفه‌ای صنعت ارزهای دیجیتال دریافت شده است.

عنصر کلیدی این طرح، الزام تمامی ناشران استیبل‌کوین با پشتوانه فیات (FRS) به دریافت مجوز از HKMA است. این نهاد نظارتی در گزارش «نتایج دور مشاوره» اعلام کرده است که «عواملی نظیر مکان ثبت شرکت ناشر FRS، موقعیت جغرافیایی فعالیت‌های آن، ارائه خدمات پس از فروش به کاربران FRS و استفاده از حساب بانکی هنگ کنگ برای پردازش درخواست‌های صدور و بازخرید را مورد بررسی قرار خواهد داد.»

برخی از پاسخ‌دهندگان خواستار شفاف‌سازی در خصوص دامنه شمول مقررات برای صدور FRS شدند. در گزارش نتایج دور مشاوره تصریح شده است که «HKMA برای تشخیص اینکه آیا یک نهاد، استیبل‌کوین خود را به طور فعال به عموم مردم هنگ کنگ عرضه می‌کند یا خیر، عوامل متعددی از جمله زبان استفاده شده در پیام‌های بازاریابی، مخاطبان هدف و نام دامنه وب‌سایت مورد استفاده را در نظر خواهد گرفت.»

همچنین، برخی از مشارکت کنندگان در دور مشاوره، درباره لزوم حفظ پشتوانه نقدی کامل در تمامی زمان‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ به این دغدغه، نهادهای نظارتی اعلام کرده‌اند که «میزان استیبل‌کوین منتشر شده در هر زمان، همواره باید به طور کامل با دارایی‌های ذخیره با پشتوانه فیات پشتیبانی شود.» چرا که «عدم کفایت دارایی‌های ذخیره، به طور بالقوه می‌تواند منجر به خروج گسترده کاربران برای بازخرید استیبل‌کوین‌های خود شده و در نتیجه، اعتماد به کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را خدشه‌دار کند.»

بر اساس این بیانیه، نهادهای نظارتی هنگ کنگ در اسرع وقت، طرح قانون‌گذاری نهایی به همراه لایحه مربوطه را به شورای قانونگذاری این منطقه ارائه خواهند کرد.

این اقدام، در راستای راه‌اندازی «محیط آزمایش» (Sandbox) برای ناشران استیبل‌کوین توسط HKMA در ماه مارس صورت می‌گیرد. این محیط آزمایش، بستر مناسبی را برای تدوین قوانین مرتبط در آینده فراهم خواهد ساخت. در حال حاضر، HKMA درخواست‌های مربوط به این محیط آزمایش را بررسی می‌کند و به‌زودی فهرست مشارکت‌کنندگان در آن را اعلام خواهد کرد.

وینسنت چوک، مدیرعامل شرکت First Digital، صادرکننده استیبل‌کوین FDUSD، در ماه مارس به The Block گفت که این شرکت تقاضای قابل توجهی را در بازار برای این محصول مشاهده کرده است. او در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که افراد زیادی برای دریافت مجوز استیبل‌کوین در هنگ کنگ در صف انتظار قرار دارند.»


منبع : The block