ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیش‌بینی مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز: ورود سرمایه به صندوق‌های ETF می‌تواند اتر را به بالاتر از ۵۰۰۰ دلار برساند

2024/07/17
16:02
30

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال بیت‌وایز، طی گزارشی تحلیلی، پیش‌بینی کرد ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (Ethereum ETF) تأثیر چشمگیرتری بر قیمت اتر نسبت به تأثیر صندوق‌های مشابه بر بیت‌کوین داشته باشد.

آقای هوگان در یادداشتی خطاب به مشتریان در روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر این باور است ورود سرمایه به صندوق‌های ETF اتریوم در نهایت منجر به افزایش قیمت اتر به بالاتر از ۵۰۰۰ دلار خواهد شد، هرچند این روند صعودی به سرعت رخ نخواهد داد. وی با اشاره به احتمال خروج سرمایه از صندوق ارائه‌شده توسط گری‌اسکیل (Grayscale Ethereum Trust - ETHE) به ارزش ۱۱ میلیارد دلار پس از تبدیل آن به یک ETF مبتنی بر دارایی فیزیکی، پیش‌بینی کرد که بازار اتر در چند هفته ابتدایی پس از راه‌اندازی صندوق‌های ETF با نوساناتی مواجه شود.

با این حال، هوگان اظهار داشت: «با اتکا به تحلیل‌های صورت‌گرفته، اطمینان دارم تا پایان سال جاری، شاهد ثبت رکوردهای قیمتی جدید برای اتر خواهیم بود. اگر میزان ورود سرمایه به این صندوق‌ها فراتر از انتظارات بازار باشد، حتی می‌توانیم شاهد افزایش قیمتی بسیار چشمگیرتر باشیم.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه می مجوز هشت فرم ۱۹ب-۴ را برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم تأیید کرد. این مجوزها به شرکت‌های مطرحی همچون بیت‌وایز، بلک‌راک، فیدلیتی، ونک، آرک اینوست، Invesco، فرانکلین تمپلتون و گری‌اسکیل اعطا شده است. با این وجود، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت‌ها پیش از آغاز معاملات این صندوق‌ها نیازمند نهایی شدن بیانیه ثبت اسناد S-1 خود هستند که به احتمال زیاد در تاریخ ۲۳ جولای صورت خواهد پذیرفت.

تأثیر ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بر اتر در مقایسه با بیت‌کوین

آقای هوگان با تاکید بر این مطلب که راه‌اندازی صندوق‌های ETF مبتنی بر دارایی فیزیکی ماهیت بنیادی دارایی‌های زیربنایی مانند اتر را تغییر نمی‌دهد، بر نقش کلیدی آن‌ها در ایجاد منابع جدید تقاضا در بازار تاکید کرد.

ایشان اشاره کردند که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (شامل صندوق BITB متعلق به بیت‌وایز)، در مجموع، خرید قابل توجهی از بیت‌کوین توسط این صندوق‌ها صورت پذیرفته است. این رقم در مقایسه با میزان بیت‌کوین استخراج‌شده توسط ماینرها، بسیار قابل توجه است.

آقای هوگان با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی صندوق‌های ETF و همچنین پیش‌بینی تأثیرگذاری بیشتر این روند بر قیمت اتر، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم بتواند زمینه‌ساز رشد و رونق بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال شود.

لازم به ذکر است، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که صندوق‌های قابل معامعه در بورس مبتنی بر اتریوم طی ۱۸ ماه اول فعالیت خود، شاهد ورود خالص سرمایه به میزان ۱۵ میلیارد دلار خواهند بود. این رقم، کندتر از روند جذب سرمایه در صندوق‌های ETF مبتنی بر بیت‌کوین است که تنها پس از ۵ ماه معامله به چنین رکوردی دست یافتند.


منبع : The block