ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تداوم بازداشت مدیر اجرایی بایننس در نیجریه با تعویق مجدد دادگاه پولشویی

2024/07/18
08:55
33

دادگاه عالی فدرال نیجریه محاکمه تیگران گامباریان، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال بایننس، را که با اتهام پولشویی روبرو است، به دلیل عدم ارائه گزارش پزشکی درخواستی دادگاه، تا تاریخ ۱۱ اکتبر به تعویق انداخت. با این حکم، آقای گامباریان که از فوریه سال جاری میلادی در بازداشت به سر می‌برد، تا زمان برگزاری دادگاه همچنان در بازداشت باقی خواهد ماند.

پیش‌تر، قاضی امکا نویت، قاضی پرونده، از مدیریت زندان خواسته بود تا گزارش پزشکی آقای گامباریان را تا تاریخ ۱۶ جولای ارائه دهند. با عدم ارائه این گزارش در موعد مقرر، وکیل آقای گامباریان، آقای مارک موردی، با اشاره به وخامت وضعیت سلامتی موکل خود، بر عدم رعایت دستور دادگاه تأکید کرد.

در واکنش به این موضوع، قاضی نویت دستور بازداشت ابراهیم اهیزویی، پزشک زندان ابوجا، را به دلیل عدم حضور در دادگاه و ارائه گزارش پزشکی صادر کرد. همچنین، قاضی مذبور دستور انتقال آقای گامباریان به بیمارستان برای دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب را صادر نمود.

این تحول جدید، آخرین رویداد در پرونده قضایی جنجالی آقای گامباریان است. پیش‌تر در ماه مه، وی در جریان دادگاه بیهوش شده بود و متعاقباً، قانونگذاران آمریکایی، فرنچ هیل و کریسی هولاهان، از وی عیادت کردند. این قانونگذاران بعداً اعلام کردند که آقای گامباریان به مالاریا و ذات الریه مبتلا شده است.

دولت نیجریه اما این ادعاها را رد کرده و تأکید دارد که آقای گامباریان تحت محاکمه‌ای عادلانه قرار گرفته و به مراقبت‌های پزشکی باکیفیت دسترسی دارد. محمد ادریس، وزیر اطلاعات و فرهنگ ملی نیجریه، در این خصوص اظهار داشت:

«آقای گامباریان در بازداشت قانونی به سر می‌برد و در صورت لزوم به مراقبت‌های پزشکی باکیفیت دسترسی دارد. وی همچنین از خدمات کنسولی کامل از سوی دولت کشورش برخوردار است. دولت فدرال هیچ اقدامی برای نقض حقوق اساسی وی برای محاکمه قانونی و مراقبت باکیفیت، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، حتی در طول محاکمه بر اساس قوانین جمهوری فدرال نیجریه انجام نخواهد داد.»


منبع : Cryptoslate