ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کارمزد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم 21Shares، ۰.۲۱ درصد تعیین شد

2024/07/18
09:09
27

شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال «21Shares» در به‌روزرسانی اخیر فرم S-۱ که نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت کرده است، کارمزد مدیریت سالانه‌ی صندوق قابل معامله بورسی مبتنی بر اتریوم (ETF) خود را ۰.۲۱ درصد از خالص ارزش دارایی (NAV) اعلام کرد. این صندوق با نماد «CETH» قابل معامله خواهد بود.

این ثبت‌نام در حالی انجام می‌شود که به گفته‌ی اریک بالچناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله بورسی بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از متقاضیان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی مبتنی بر اتریوم خواسته است تا فرم‌های نهایی S-۱ خود را تا روز چهارشنبه ارائه دهند. وی همچنین زمان راه‌اندازی این صندوق‌ها را ۲۳ جولای اعلام کرده است.

اگرچه متقاضیان در هشتم جولای فرم‌های اولیه‌ی S-۱ خود را ثبت کردند، اما اکثر آن‌ها جزئیات مربوط به کارمزد را خالی گذاشته بودند. به نظر می‌رسد این استراتژی مدیران دارایی برای سنجش میزان رقابت‌پذیری کارمزد صندوق‌هایشان، به خصوص در مقایسه با کارمزد نهایی صندوق بلک‌راک، بوده است. تحلیلگران بر این باورند که کارمزد صندوق بلک‌راک جزئیات کلیدی‌ای است که می‌تواند رقابت بین متقاضیان را بیش از پیش افزایش دهد.

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی مبتنی بر بیت‌کوین در اوایل سال جاری، منجر به یک جنگ قیمتی برای کارمزد در میان متقاضیان شد. انتظار می‌رود پویایی مشابهی برای صندوق‌های قابل معامله بورسی مبتنی بر اتریوم نیز رخ دهد، به خصوص با تکمیل فرآیند ثبت فرم‌های S-۱ متقاضیان در روز جاری.

فرانکلین تمپلتون اولین شرکتی بود که کارمزد مدیریت صندوق قابل معامله بورسی مبتنی بر اتریوم خود را اعلام کرد. این شرکت ۰.۱۹ درصد کارمزد اسپانسر برای صندوق خود در نظر گرفته است. در همین حال، وان‌اِک کارمزد اسپانسر ۰.۲۰ درصدی را برای صندوق اتریوم خود تعیین کرده است.

اینوستکو و گلکسی برای محصول اتریوم خود کارمزد مدیریت ۰.۲۵ درصدی در نظر گرفته‌اند که به طور قابل توجهی بالاتر از کارمزدهای اعلام‌شده توسط فرانکلین تمپلتون و وان‌اِک است.

شایان ذکر است که کارمزد فعلی «21Shares» برای صندوق قابل معامله بورسی مبتنی بر بیت‌کوین آن نیز ۰.۲۱ درصد است، با این تفاوت که برای اولین ۱ میلیارد دلار دارایی، این کارمزد حذف می‌شود.


منبع : Cryptobriefing