ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک آمریکایی استیت استریت به دنبال ورود به عرصه رمزارز با عرضه استیبل‌کوین اختصاصی

2024/07/18
09:28
34

مؤسسه مالی بین‌المللی «استیت استریت» (State Street. Corp) بر اساس گزارش بلومبرگ در حال بررسی ایجاد یک استیبل‌کوین اختصاصی است. این اقدام نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روافزون بازیگران سنتی مالی به مشارکت در اکوسیستم بلاک‌چین و رمزارز می‌باشد.

استیت استریت علاوه بر استیبل‌کوین، به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای ایفای نقش فعال‌تر در تسویه حساب‌های مبتنی بر بلاک‌چین است. همچنین، این شرکت انتشار توکن سپرده را در نظر دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ که به نقل از یک منبع ناشناس صورت گرفته، توکن سپرده نشانگر سپرده‌های مشتریان روی بلاک‌چین خواهد بود.

این اولین پیشروی استیت استریت به حوزه رمزارز نیست. State Street Global Advisors، بخش مدیریت سرمایه‌گذاری این شرکت، پیش‌تر با همکاریGalaxy Asset Management  برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) که امکان ورود به شرکت‌های حوزه رمزارز را فراهم می‌کنند، همکاری کرده بود. استیت استریت همچنین در سال ۲۰۲۱ واحدی جدید را درون خود تأسیس کرد که به‌طور خاص بر دارایی‌های دیجیتال، توکنیزه‌کردن و رمزارز تمرکز دارد.

عرضه‌ی استیبل‌کوین توسط استیت استریت، بازیگران دیگری را نیز در بر خواهد داشت. سال گذشته، شرکت «پی‌پل» (PayPal) استیبل‌کوین دلاری خود با همکاری «پکسوس» (Paxos) را با نام «پی‌یو‌اس‌دی» (PYUSD) راه‌اندازی کرد.

قوانین و مقررات حاکم بر استیبل‌کوین‌ها در ایالات متحده همچنان با ابهاماتی روبرو است. در حال حاضر، هیچ چارچوب فدرالی برای تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها وجود ندارد. نمایندگان مجلس آمریکا، «مکسین واترز» (Maxine Waters) از ایالت کالیفرنیا و «پاتریک مک‌هِنری» (Patrick McHenry) از ایالت کارولینای شمالی، در حال کار روی لایحه‌ای برای تنظیم استیبل‌کوین‌ها در سطح فدرال هستند. با این حال، یکی از چالش‌های پیش روی این لایحه، تعیین نهاد اصلی برای نظارت بر ناشران استیبل‌کوین است. در سنا نیز کارهایی برای تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها در حال انجام است.

«گری جنسلر» (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، پیش‌تر استیبل‌کوین‌ها را با سایر اوراق بهادار مانند صندوق‌های بازار پول مقایسه کرده بود. با این حال، این کمیسیون هفته گذشته تحقیقات خود در مورد پکسوس را در رابطه با استیبل‌کوین بایننس یو‌اس‌دی (Binance USD) متوقف کرد. پکسوس در بیانیه‌ای در ۱۱ جولای اعلام کرد که این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار «زمینه را برای موج جدیدی از پذیرش استیبل‌کوین توسط شرکت‌های پیشرو جهانی فراهم خواهد کرد».


منبع : The block