ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خروج صرافی رمزارز OKX از نیجریه به دلیل ابهامات قانونی

2024/07/18
09:37
36

صرافی رمزارز OKX در پی ابهامات ایجاد شده در خصوص چارچوب‌های قانونی، فعالیت خود را در نیجریه متوقف می‌کند. این صرافی در اقدامی که نگرانی کاربران نیجریه‌ای را به دنبال داشته، به آن‌ها تا تاریخ ۱۶ آگوست برای خارج کردن دارایی‌های خود مهلت داده است.

طبق بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۷ جولای منتشر شد، صرافی OKX اعلام کرده است که دیگر امکان ایجاد موقعیت‌های جدید یا دسترسی به خدمات این پلتفرم، به جز برداشت وجه و بستن موقعیت‌های موجود، برای کاربران نیجریه‌ای وجود نخواهد داشت.

با این ‌حال، صرافی OKX به کاربران اطمینان داده است که وجوه آن‌ها در امنیت کامل قرار دارد و تا تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۴ قابل برداشت است. پس از این مهلت، کاربران برای پیگیری امور مرتبط با حساب خود باید با بخش خدمات مشتری تماس بگیرند.

این تصمیم با واکنش منفی گسترده کاربران نیجریه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. تیم پشتیبانی OKXHelpDesk در پاسخ به این اعتراضات، اعلام کرده است که این پلتفرم در حال حاضر قادر به ارائه خدمات احراز هویت مشتری (KYC) برای کاربران نیجریه نیست.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «در حال حاضر امکان ارائه خدمات تأیید احراز هویت مشتری (KYC) برای کاربران نیجریه را نداریم. هرگونه به‌روزرسانی در خصوص مجوز فعالیت، از طریق کانال‌های رسمی ما اطلاع‌رسانی خواهد شد. لطفاً برای دریافت اطلاعات آتی در این مورد با ما همراه باشید. با تشکر!»

خروج صرافی OKX پس از اقدامات اخیر این صرافی در ماه مه، از جمله حذف خدمات همتا به همتا و حذف نرخ ارز فیات محلی، نایرا نیجریه (NGN) از پلتفرم صورت می‌گیرد.


منبع : Cryptoslate