ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مهاجرت توکن MATIC به POL در شبکه پالیگان

2024/07/18
16:47
65

شبکه پالیگان در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) یک ارتقاء اساسی در شبکه اصلی خود اعمال خواهد کرد. این ارتقاء شامل انتقال توکن بومی شبکه از MATIC به توکن جدیدی با نام POL به همراه استقرار قراردادهای هوشمند مجزا است. این تصمیم پس از رأی‌گیری جامعه اتخاذ گردیده است.

POL: توکن بومی جدید شبکه پالیگان

پس از تکمیل ارتقاء، توکن POL جایگزین MATIC شده و به عنوان توکن اصلی برای پرداخت کارمزد تراکنش (گس) و استیکینگ در فاز اولیه شبکه عمل خواهد نمود. انتظار می‌رود از نظر ساختار توزیع و کل عرضه، POL ویژگی‌های MATIC را به ارث ببرد. با این حال، بر اساس بازخورد جامعه، توسعه قابلیت‌های POL به ویژه در لایه جمع‌کننده (AggLayer) در فازهای بعدی مد نظر قرار دارد.

روند مهاجرت از MATIC به POL

برای دارندگان فعلی MATIC در شبکه اثبات سهام (PoS) پالیگان، انتقال به POL به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام خاصی از طرف کاربر انجام خواهد شد. لیکن، دارندگان MATIC در شبکه اتریوم، پالیگان zkEVM یا صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مختلف، ملزم به پیروی از دستورالعمل‌های مهاجرت خاص ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان اصلی شبکه به منظور اطمینان از انتقال روان به POL می‌باشند.

علاوه بر این، توکن‌های توسعه‌دهندگان و استیکرها که MATIC خود را در شبکه اتریوم واگذار کرده‌اند، به طور خودکار به POL تبدیل خواهند شد. این افراد اختیار دارند در صورت تمایل، از این انتقال انصراف دهند.

در راستای این مهاجرت، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای در سراسر پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و زیرساخت‌ها برای پذیرش توکن جدید POL صورت خواهد پذیرفت.

درباره شبکه پالیگان

شبکه پالیگان در حال حاضر از دو راه‌حل مقیاس‌پذیری بهره می‌برد: یک زنجیره جانبی به نام پالیگان اثبات سهام (PoS) و یک شبکه جمع‌آوری اثبات دانش صفر به نام پالیگان zkEVM.

این پروژه در نظر دارد به زودی معماری پالیگان ۲.۰ را راه‌اندازی کند. هدف از این معماری ایجاد یک چارچوب نقدینگی یکپارچه است که قابلیت همکاری و اشتراک‌گذاری عملکردها در سراسر زنجیره‌های رول‌آپ دانش صفر (ZK-Rollup) را ارتقاء بخشد.

در این راه‌اندازی، انتظار می‌رود لایه جمع‌کننده (AggLayer) به اتصال زنجیره‌های پالیگان ۲.۰ و حل اثبات‌های امنیتی مبتنی بر دانش صفر در شبکه اتریوم برای ایمن‌سازی همزمان آن‌ها کمک نماید.

به تازگی شبکه پالیگان فاز اول zkPoS را معرفی کرده است. این فاز پیشنهادی برای اتصال پالیگان اثبات سهام (PoS) با لایه جمع‌کننده (AggLayer) است. این اقدام بخشی از استراتژی برای انتقال پالیگان اثبات سهام (PoS) به یک اعتبارسنج zkEVM به شمار می‌آید.


منبع : The block