ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آغاز توزیع دارایی‌های رمزنگاری BlockFi از طریق صرافی کوین‌بیس

2024/07/18
16:51
33

شرکت BlockFi، وام‌دهنده‌ی ورشکسته‌ی حوزه رمزارز، تأیید کرد که فرآیند توزیع اولیه‌ی دارایی‌های رمزنگاری مشتریان خود را از طریق صرافی کوین‌بیس در ماه جاری (جولای ۲۰۲۴) آغاز خواهد نمود.

این توزیع‌ها به صورت مرحله‌ای و طی ماه‌های آتی انجام خواهد پذیرفت. طبق بیانیه‌ای که BlockFi در روز چهارشنبه منتشر نمود، مشتریان واجد شرایط اعلانیه‌ای را از طریق ایمیل ثبت‌شده‌ی خود دریافت خواهند کرد. با این حال، این شرکت خاطرنشان کرد که «به دلیل الزامات نظارتی حاکم، در حال حاضر امکان توزیع وجوه برای مشتریان خارج از ایالات متحده وجود ندارد.»

وب‌سایت صرافی کوین‌بیس اعلام کرده است که «مدیر طرح [توزیع دارایی‌های BlockFi] به طور جدی با تصفیه‌گران مشترک BlockFi بین‌المللی همکاری می‌کند تا سازوکاری برای توزیع دارایی‌های مشتریان خارج از ایالات متحده مطابق با مقررات برمودا ایجاد نماید. تا زمانی که تأیید همه‌ی ذی‌نفعان مرتبط مبنی بر برآورده شدن این الزامات حاصل نگردد، توزیع وجوه‌ی بیشتر برای مشتریان خارج از ایالات متحده به تصویب نخواهد رسید.»

توافق BlockFi و کوین‌بیس بر سر پنجره‌ی توزیع یک‌ساله

آغاز توزیع دارایی‌ها پس از اعلامیه‌ای در ماه مه صورت می‌گیرد که بر اساس آن، مشتریان واجد شرایط BlockFi می‌توانستند پس از تعطیلی پلتفرم وب این شرکت، همچنان از طریق کوین‌بیس به دارایی‌های رمزنگاری خود دسترسی داشته باشند. این موضوع به این معنا بود که دارایی‌های این مشتریان بلافاصله به وجه نقد تبدیل نمی‌شد و آن‌ها در صورت داشتن حساب تایید‌شده در کوین‌بیس، امکان برداشت دارایی‌های رمزنگاری خود را داشتند.

لازم به ذکر است که توزیع وجوه فیات مشتریان BlockFi توسط کوین‌بیس انجام نمی‌شود. توزیع وجوه نقدی واجد شرایط بر عهده‌ی شرکت Kroll و شریک پردازش پرداخت آن‌ها، Digital Disbursements است.

مدیر طرح BlockFi همچنان از کوین‌بیس برای توزیع‌های آتی استفاده خواهد کرد - از جمله هرگونه بازیابی از دارایی‌های FTX و Alameda Research که BlockFi با آن‌ها به توافق ۸۷۵ میلیون دلاری به صورت اصولی رسیده است.

فروپاشی BlockFi

شرکت BlockFi برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ برداشت‌های مشتریان خود را متوقف کرد و اندکی پس از آن برای حمایت از ورشکستگی Chapter 11 اعلام ورشکستگی نمود. در سپتامبر ۲۰۲۳، دادگاه ورشکستگی طرح BlockFi برای بازپرداخت بدهی‌هایش به ۱۰,۰۰۰ طلبکار را تایید کرد.

BlockFi به عنوان یک وام‌دهنده‌ی متمرکز در حوزه‌ی رمزارز، حساب‌های سپرده با بهره ارائه می‌کرد و با اعطای وام وجوه سپرده‌گذاران به مشتریان صنعت رمزارز، به طور مشابه یک بانک عمل می‌نمود.

سال ۲۰۲۲ شاهد دوره‌ی پرآشوبی برای خدمات وام‌دهی رمزارز متمرکز بود که در پی فروپاشی اکوسیستم Terra، FTX و ۳AC، با ورشکستگی چندین شرکت از جمله Celsius، Voyager Digital و Genesis همراه شد.


منبع : The block