ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی OKX مالت را به عنوان قطب MiCA خود در اتحادیه اروپا انتخاب کرد.

2024/07/18
16:54
30

صرافی OKX، یکی از بازیگران اصلی در حوزه تبادل رمزارز بر اساس حجم معاملات، مالت را به عنوان قطب بازارهای دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) خود در اتحادیه اروپا برگزیده است. این انتخاب با توجه به اجرای قریب الوقوع چارچوب نظارتی جدید در سراسر اتحادیه اروپا صورت پذیرفته است.

OKX اعلام کرد که سابقه درخشان مالت در حوزه استانداردهای بالای نظارتی، رویکرد پیشرو این کشور نسبت به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال و همچنین برخورداری از زیرساخت و پرسنل مستقر این صرافی در جزیره مذکور، مالت را به گزینه ایده‌آل برای آن‌ها تبدیل نموده است.

با اتکا به چارچوب MiCA در اتحادیه اروپا، OKX قصد دارد طیف وسیعی از خدمات از جمله معاملات لحظه‌ای با پشتیبانی از جفت ارزهای یورو و USDC  را در کنار امکان خرید، فروش، تبدیل و استیکینگ دارایی‌های دیجیتال، از طریق نهاد مستقر خود در مالت به ساکنان واجد شرایط اتحادیه اروپا ارائه نماید. لازم به ذکر است که با اجرای کامل این قانون در تاریخ ۳۰ دسامبر سال جاری، چارچوب MiCA امکان ورود و ارائه خدمات صرافی‌های دارایی‌های رمزنگاری در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا را تسهیل خواهد نمود.

ارالد گوز، مدیرکل منتخب OKX اروپا، در این خصوص اذعان داشت: «استقرار قطب MiCA در مالت، ما را قادر خواهد ساخت تا محصولات و خدمات باکیفیت را به طیف وسیعی از مشتریان در سراسر اروپا عرضه کنیم. این استانداردهای نظارتی نوین ضمن هدف قرار دادن تأمین امنیت کاربران، از توسعه پایدار صنعت ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند. با توجه به سابقه مالت در اولویت قرار دادن امنیت و ایمنی مشتریان، معتقدیم این کشور بهترین مکان ممکن برای میزبانی قطب MiCA ما به شمار می‌آید. این رویکرد همچنین به ما امکان می‌دهد تا سرمایه‌گذاری و جذب نیروی انسانی خود را در اروپا برای دوره‌ی بلندمدت تقویت نماییم.»

شایان ذکر است که نهاد محلی OKX با نام Okcoin Europe Ltd از سال ۲۰۲۱ موفق به کسب مجوز ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مالی مجازی از مرجع خدمات مالی مالت (MFSA) شده است. OKX با تأکید بر پذیرش الگوی تحت نظارت در اروپا، اعلام کرده است که با تمرکز بر حوزه‌های انطباقی، مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی، در تلاش است تا به یکی از در دسترس‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال در این قاره تبدیل شود.

تأثیر MiCA بر بازار اتحادیه اروپا

بازارهای دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) یک چارچوب جامع نظارتی است که توسط اتحادیه اروپا با هدف ایجاد وحدت رویه در حوزه مقررات ارزهای دیجیتال در میان کشورهای عضو این اتحادیه طراحی شده است. MiCA در آوریل ۲۰۲۳ به تصویب پارلمان اروپا رسید و اجرای قوانین آن به صورت مرحله‌ای در حال انجام است.

این چارچوب، الزامات نظارتی بیشتری را برای استیبل‌کوین‌های منتشر شده در منطقه اتحادیه اروپا به همراه دارد. لازم به ذکر است که اجرای سایر مفاد MiCA از جمله برخی از مواردی که مرتبط با استیبل‌کوین‌ها هستند، به صورت تدریجی در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، انطباق کامل با تمامی جنبه‌های این چارچوب الزامی گردد.

از تاریخ ۳۰ ژوئن، ناشران استیبل‌کوین ملزم به رعایت الزامات خاص MiCA شده‌اند. در همین راستا، شرکت سیرکل، ناشر USDC، به عنوان اولین شرکت جهانی استیبل‌کوین در تاریخ ۱ ژوئیه موفق به کسب مجوز انطباق با MiCA گردید.

در اوایل ماه جاری، پاتریک هانسن، مدیر استراتژی و سیاست اتحادیه اروپا و دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی در سیرکل، پیش‌بینی کردند که استیبل‌کوین‌هایی که فاقد انطباق با مقررات MiCA باشند، در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت از بازار اتحادیه اروپا «ناپدید» خواهند شد.


منبع : The block