ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اتحاد اتریوم استاندارد جدیدی برای پروتکل‌های DeFi منتشر کرد

2024/07/18
17:01
26

اتحاد اتریوم (EEA) اولین استاندارد برای پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را معرفی کرد. این سند پایه‌ای که توسط رهبران صنعت توسعه یافته است، به عنوان راهنمای اصلی برای توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران عمل می‌کند و همچنین مبنایی برای ارزیابی و صدور مجوز توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

این سند توسط بازار جهانی ابوظبی و برنامه Sandbox اتحادیه اروپا برای به‌روزرسانی نیازهای پروژه‌ها استفاده می‌شود. هدف این سند، ارائه راهنمایی جامع و مورد تایید صنعت در مورد ریسک‌های مرتبط با DeFi و روش‌های ارزیابی، مدیریت و کاهش آنهاست.

دیمیا بودورین، هم‌ رئیس گروه کاری DRAMA در EEA و مدیرعامل Hacken، اظهار داشت که از دیدگاه امنیتی، مستندسازی صحیح پایه‌ای برای عملکرد بی‌نقص و امنیت پروژه است. این استاندارد، منبعی جامع برای بنیان‌گذاران و تیم‌های توسعه‌دهنده است که می‌توانند بر روی آن تکیه کنند.

این دستورالعمل‌ها ریسک‌های مرتبط با نرم‌افزار، حاکمیت، بازار، اعتبار و انطباق مقرراتی را توضیح داده و استراتژی‌های کاهش آنها را ارائه می‌دهد. همچنین، این استانداردها به عنوان راهنمایی برای مستندسازی پروتکل‌ها و ارزیابی پروژه‌ها توسط نهادهای نظارتی عمل خواهند کرد و رویکردی هماهنگ جهانی به امنیت و انطباق DeFi را ترویج می‌دهند.

تیم سازنده این سند شامل رهبران صنعت بلاکچین و مالی از جمله OpenZeppelin، Consensys، EY، Hacken، Certik، Quantstamp و دیگران است. مایکل لوئلن از OpenZeppelin تاکید کرد که استاندارد مذکور برای کسب‌وکارها و نهادهایی که می‌خواهند به‌طور ایمن وارد اکوسیستم DeFi شوند، ضروری است.

شارلز نویل، مدیر برنامه‌های فنی EEA و ویرایشگر این راهنما، اظهار داشت که توسعه این راهنما یک تلاش مشترک از اعضای EEA برای منافع صنعت و اکوسیستم گسترده‌تر بوده است. اتحاد اتریوم جامعه‌ای جهانی از رهبران بلاکچین، پذیرندگان، نوآوران و کسب‌وکارها است که از طریق حمایت حرفه‌ای و تجاری، توسعه استانداردها و خدمات اعتمادسازی، به تسریع اتریوم کسب‌وکاری می‌پردازند.


منبع : Cryptonews