ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خروج Cash App از بریتانیا: اولویت بر بازار ایالات متحده

2024/07/19
09:39
33

شرکت فین‌تک Block، ارائه‌دهنده‌ی اپلیکیشن محبوب پرداخت موبایلی Cash App، در تاریخ ۱۵ سپتامبر فعالیت این سرویس را در بریتانیا متوقف خواهد کرد. این تصمیم، بخشی از استراتژی جدید Block برای تمرکز بر بازار ایالات متحده و کنار گذاشتن رویکرد پیشین در خصوص گسترش جهانی است.

Cash App که در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا راه‌اندازی شد، امکان انتقال وجه همتا به همتا را برای کاربران فراهم می‌کرد. با این حال، بر خلاف نسخه آمریکایی، این اپلیکیشن فاقد قابلیت خرید و فروش مستقیم بیت‌کوین بود. امکان خرید، فروش، ارسال و دریافت بیت‌کوین، طی سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های Cash App در آمریکا تبدیل شده است.

شرکت Block در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «ما چنین تصمیماتی را به آسانی اتخاذ نمی‌کنیم، چرا که خروج از بازار بریتانیا بر مشتریان، شرکای تجاری و اعضای ارزشمند تیم ما که در دستیابی به جایگاه فعلی نقش بسزایی داشته‌اند، تأثیر خواهد گذاشت.»

شرکت Block، که پیش‌تر با نام Square Inc. شناخته می‌شد، همواره در راستای ادغام خدمات مرتبط با بیت‌کوین در محصولات خود گام برداشته است. در سال ۲۰۲۲، Cash App سرویسی را برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی کرد که امکان انتقال بیت‌کوین از طریق Lightning Network را فراهم می‌آورد. Lightning Network یک راه‌حل لایه ۲ است که تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر بیت‌کوین را تسهیل می‌ کند.

اخیراً Block اعلام نموده است که فروشگاه‌های مجهز به فناوری Square اکنون می‌توانند بخشی از فروش روزانه‌ی خود را به صورت خودکار به بیت‌کوین تبدیل کنند. این شرکت به رهبری جک دورسی، همچنین با فروش اخیر اولین سری از تراشه‌های اختصاصی استخراج بیت‌کوین ۳ نانومتری (ASIC) به Core Scientific، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه‌ی ماینینگ بیت‌کوین انجام داده است.

تعطیلی Cash App در بریتانیا، چالش‌هایی را که شرکت‌های فناوری مالی در برقراری تعادل میان گسترش جهانی و اتخاذ استراتژی‌های متمرکز بر بازارهای خاص با آن مواجه هستند، برجسته می‌کند. در حالی که Block به نوآوری در بازار ایالات متحده، به ویژه در حوزه‌ی خدمات مرتبط با بیت‌کوین، ادامه می‌دهد، تصمیم این شرکت برای خروج از بریتانیا نشان‌دهنده‌ی دشواری‌های حفظ عملیات در محیط‌های نظارتی متفاوت است.

شایان ذکر است که Block در اوایل سال جاری، با اشاره به برنامه‌ی بازسازی گسترده‌تری که در ابتدا توسط دورسی در سال ۲۰۲۳ تشریح شد، اقدام به تعدیل نیروی کار خود نمود و بیش از هزار کارمند را از Cash App، Foundational و Square  تحت تاثیر این برنامه قرار دادند.


منبع : Cryptobriefing