ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش استفاده از پروتکل کریپتو میکسر Tornado Cash با وجود تحریم‌ها

2024/07/19
15:19
29

پروتکل میکسر کریپتو Tornado Cash در سال ۲۰۲۴ با افزایش فعالیت‌ها مواجه شده است، به طوری که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۹ میلیارد دلار سپرده دریافت کرده که ۵۰ درصد بیشتر از کل سپرده‌های سال ۲۰۲۳ است. این پروتکل پس از تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) در آگوست ۲۰۲۲ با کاهش چشمگیری در فعالیت مواجه شده بود.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این سرویس به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود، همچنان جذابیت زیادی برای هکرها و افرادی که به دنبال پنهان کردن منابع مالی غیرقانونی هستند، دارد. در سال ۲۰۲۴، هکرهایی که به حملات بزرگ دست زده بودند، مبالغ زیادی را به Tornado Cash منتقل کرده‌اند.

تحریم‌های OFAC علیه Tornado Cash به دلیل استفاده گروه هکری کره شمالی Lazarus از این پروتکل برای پولشویی تقریبا ۴۵۵ میلیون دلار از وجوه غیرقانونی اعمال شده بود. این تحریم‌ها باعث شده که کاربران Tornado Cash در لیست سیاه قرار بگیرند و کیف پول‌های آنها در صرافی‌های قانونی پذیرفته نشود.

این تحریم‌ها همچنین چالش‌های قانونی و نظارتی قابل توجهی برای بنیانگذاران Tornado Cash به همراه داشته است. یکی از بنیانگذاران، الکسی پرتزف، به پنج سال و چهار ماه زندان محکوم شده و دیگر بنیانگذار، رومن استورم، در آمریکا دستگیر و با وثیقه دو میلیون دلاری آزاد شده است، در حالی که بنیانگذار سوم، رومن سمنوف، همچنان فراری است.


منبع : Cryptopotato