ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استعفای مدیرعامل Messari پس از اظهارات جنجالی سیاسی

2024/07/20
07:49
36

استعفای غیرمنتظره‌ی رایان سلکیس، بنیانگذار و مدیرعامل Messari، پلتفرم برجسته‌ی تحقیقات و داده‌ی ارز دیجیتال، در روز جمعه شوک‌هایی را به دنیای ارز دیجیتال وارد کرد. سلکیس دلیل این کناره‌گیری ناگهانی را اظهارات عمومی و سیاسی‌اش در فضای مجازی عنوان نموده است.

آقای سلکیس در پستی که بعدا حذف شد، بر روی پلتفرم اجتماعی X نوشت: «این اولین باری‌ست در طول فعالیت ۶.۵ ساله‌ی خود که اظهارات و مواضع سیاسی‌ام، تیم Messari را در معرض خطر قرار می‌دهند. بر همین اساس، تصمیم گرفتم از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کنم.»

در بیانیه‌ای رسمی، اریک ترنر، مدیر ارشد درآمد Messari، به عنوان جانشین موقت آقای سلکیس معرفی گردید.

پیش از اعلام استعفا، آقای سلکیس به بحث‌های داخلی با تیم در خصوص اظهارات جنجالی‌اش اشاره کرده بود. وی در روز پنجشنبه نوشت: «به تازگی جلسه‌ای صمیمانه اما انتقادی با رهبری Messari داشتم. از همکارانی که با حسن نیت، درک درستی از چشم‌انداز و اهدافم داشته و مرا کنترل می‌کنند، نهایت سپاس را دارم. در هفته‌ی گذشته زیاده‌روی کردم و به زودی به طور کامل به آن خواهم پرداخت.»

ماجرای اظهارات جنجالی

استعفای آقای سلکیس پس از انتشار مجدد اظهارات تند وی در فضای مجازی، به دنبال سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، صورت گرفت. اگرچه آقای سلکیس این اظهارات را حذف و حساب کاربری خود را در پلتفرم X غیرفعال نمود، اما این اظهارات توسط مالی وایت، نویسنده و مهندس نرم‌افزار شناخته‌شده، مجددا منتشر گردید. خانم وایت سردبیری وب‌سایت Web3 is Going Just Great را برعهده دارد که رویکردی انتقادی نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کند.

در یکی از پست‌های حذف‌شده‌ی آقای سلکیس در X آمده بود: «هر کسی که در این مقطع به ترامپ رای ندهد، می‌تواند بمیرد.» وی همچنین در ادامه با ادبیاتی تند، از وقوع «جنگ واقعی» سخن به میان آورده بود.

آقای سلکیس در واکنش به بازنشر اظهارات گذشته‌اش توسط خانم وایت، ضمن عذرخواهی، اظهار داشت: «بابت عصبانیتم در آخر هفته‌ی گذشته متاسفم. من به اندازه‌ی کافی از رئیس جمهور ترامپ دیده‌ام که او و فداکاری‌هایش را تحسین کنم. بعد از مشاهده‌ی نتیجه‌ی ۱۰ سال نفرت‌پراکنی که تقریبا جان او را گرفت، از کوره در رفتم. ما با شخصیت، قدرت و بدون توسل به خشونت پیروز خواهیم شد. هیچ‌گونه کدورت شخصی در میان نیست، مالی.»

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ در تیرماه گذشته از سوءقصدی که در یک تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا رخ داد، جان سالم به در برد.


منبع : The block