ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مجوز دادگاه برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های مشتریان بایننس آمریکا در اوراق خزانه

2024/07/20
07:54
36

دادگاه فدرال آمریکا به صرافی ارز دیجیتال بایننس آمریکا اجازه داد تا تحت شرایط خاصی، بخشی از دارایی‌های مشتریان خود را در اوراق خزانه ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.

این حکم توسط قاضی امی برمن جکسون، قاضی دادگاه منطقه‌ای کلمبیا، صادر شده است. بر اساس این حکم، بایننس آمریکا ملزم است با مشاوران سرمایه‌گذاری دارای مجوز همکاری نماید تا دارایی‌های شرکت‌های تابعه آمریکایی خود، شامل "خدمات تجارت بام" و "بام منیجمنت آمریکا هولدینگز"، را در اوراق خزانه آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

علاوه بر این، بایننس آمریکا موظف است دارایی‌های رمزارز خود را به یک نهاد نگهداری دارایی دیجیتال مستقل که هیچ ارتباطی با این صرافی ندارد، منتقل نماید.

حکم دادگاه به شرکت "بام" اجازه می‌دهد تا وجوه فیات (ارز رایج) برخی از مشتریان خود را که در صرافی "بیت‌گو" نگهداری می‌شوند، در اوراق خزانه آمریکا با سررسید دوره‌ای چهارهفته‌ای سرمایه‌گذاری کند. این مجوز مشروط به آن است که هیچ‌یک از نهادهای مرتبط با بایننس در این فرآیند دخالت نداشته باشند و شرکت "بام" همواره برای پاسخگویی به درخواست‌های برداشت وجه مشتریان، ذخیره دلاری کافی در پلتفرم خود داشته باشد.

این حکم بخشی از پرونده‌ای است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه بایننس و مدیرعامل سابق آن، چانگ‌پنگ ژائو، مطرح کرده است. کمیسیون، سال گذشته بایننس را به گمراه‌کردن مشتریان، عدم اعمال محدودیت بر دسترسی سرمایه‌گذاران آمریکایی به صرافی بایننس.کام، انتقال غیرمجاز سرمایه و فعالیت بدون ثبت به‌عنوان یک صرافی، متهم نمود. در حال حاضر، آقای ژائو به دلیل اتهامات جداگانه‌ای از سوی وزارت دادگستری آمریکا، در زندان به سر می‌برد.

لازم به ذکر است، ماه گذشته قاضی جکسون بخش قابل توجهی از درخواست بایننس برای رد اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار را رد کرد، با این حال با برخی از موارد مطرح‌شده توسط این کمیسیون از جمله ماهیت اوراق بهادار بودن فروش‌های ثانویه توکن BNB، مخالفت نمود.


منبع : The block