ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چشم انداز محتاطانه جی‌پی‌مورگان برای ارزهای دیجیتال: جهش احتمالی، پایدار نخواهد بود

2024/07/21
20:14
40

تحلیلگران موسسه مالی برجسته‌ی جی‌پی‌مورگان، دیدگاهی محتاطانه نسبت به آینده‌ی نزدیک ارزهای دیجیتال ارائه کرده‌اند. آن‌ها بر این باورند که هرگونه افزایش قیمت در این حوزه، به جای آنکه نشانه‌ای از یک روند صعودی بلندمدت باشد، احتمالا یک حرکت تاکتیکی و کوتاه‌مدت خواهد بود.

به عنوان پشتوانه‌ی این ادعا، تحلیلگران جی‌پی‌مورگان به سطوح قیمتی فعلی ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، اشاره می‌کنند. با توجه به گزارش این موسسه، قیمت فعلی بیت‌کوین در حدود ۶۷,۵۰۰ دلار قرار دارد که رقمی به مراتب بالاتر از هزینه تولید آن (حدود ۴۳,۰۰۰ دلار) و همچنین ارزش تعدیل‌شده با نوسان آن در مقایسه با طلا (حدود ۵۳,۰۰۰ دلار) است.

این شکاف قیمتی، به عقیده‌ی تیم تحلیلگران جی‌پی‌مورگان به رهبری Nikolaos Panigirtzoglou، نشان‌دهنده‌ی بازگشت به میانگین است. به عبارت دیگر، با توجه به این اختلاف و در نظر گرفتن ریسک بالای ذاتی در بازار ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود قیمت‌ها در بلندمدت به سمت سطوح پایین‌تر متمایل شوند.

با وجود این دیدگاه محتاطانه، تحلیلگران جی‌پی‌مورگان بر این باورند که با کاهش تسویه حساب‌ها پس از جولای، می‌توان شاهد جهش مجددی در این بازار از ماه آگوست به بعد بود. آن‌ها ضعف اخیر قراردادهای آتی بیت‌کوین را ناشی از تسویه حساب طلبکاران برخی بازیگران کلیدی این حوزه مانند جمینی و ام تی گوکس و همچنین فروش بیت‌کوین‌های مصادره‌شده توسط دولت آلمان می‌دانند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با پایان یافتن این تسویه حساب‌ها در ماه آگوست، شاهد بهبود وضعیت قراردادهای آتی بیت‌کوین باشیم. این روند احتمالا همسو با افزایش‌های اخیر در قراردادهای آتی طلا خواهد بود.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان همچنین به تاثیرگذاری احتمالی دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر بازار ارزهای دیجیتال و طلا اشاره کرده‌اند. به عقیده‌ی آن‌ها، برخی از سرمایه‌گذاران رویکرد ترامپ را نسبت به دولت بایدن فعلی، برای شرکت‌های ارز دیجیتال و قوانین مربوط به آن، مساعدتر می‌دانند. علاوه بر این، سیاست‌های تجاری احتمالی ترامپ می‌تواند منجر به افزایش تمایل بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور، به‌ویژه بانک مرکزی چین، به سمت طلا شود و این امر بر بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیرگذار خواهد بود.


منبع : The block