ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پشتیبانی از EVM در کپلر: گامی بزرگ به سوی دنیای ماژولار بلاکچین

2024/07/22
08:45
36

کپلر، محبوب‌ترین کیف پول در اکوسیستم بلاکچین Cosmos، برای تقویت جایگاه خود به عنوان یک راه‌حل جامع مدیریت دارایی دیجیتال، از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و بلاکچین‌های لایه ۲ آن پشتیبانی می‌کند.

این ولت که در سال ۲۰۲۱ توسط تونی یون و جاش لی تأسیس شد، به راه‌حل غالب برای تعامل با بلاکچین‌های Cosmos تبدیل شده و هم‌اکنون ماهانه پذیرای بیش از یک میلیون تراکنش کاربری است. انتظار می‌رود با آخرین به‌روزرسانی، کاربران بتوانند مستقیماً دارایی‌های مبتنی بر اتریوم را از طریق رابط کاربری کپلر مشاهده و مدیریت کنند.

به گفته لی، ادغام پشتیبانی اتریوم با کپلر، طیف وسیع‌تری از کاربران را جذب خواهد کرد، به ویژه آن دسته از کاربرانی که در هر دو اکوسیستم Cosmos و زنجیره‌های سازگار با EVM فعالیت دارند. این اقدام همچنین به حمایت از پروژه‌های نوظهور ماژولاری که از هر دو بستر استفاده می‌کنند، کمک خواهد کرد.

لی در مصاحبه‌ای گفت: «درصد قابل توجهی از کاربران کپلر هم‌اکنون از هر دو کیف پول کپلر و یک کیف پول سازگار با EVM استفاده می‌کنند. ما در تلاش هستیم تا با ارائه راه‌حلی جامع، به این جامعه رو به رشد خدمات‌رسانی کنیم.» لی همچنین توضیح داد که از مجموعه نرم‌افزاری Cosmos برای توسعه پروژه‌های ماژولاری مانند Initia، Dymension، Saga و Celestia استفاده شده است.

حمایت از جامعه ماژولار

این پروژه‌های ماژولار بر بستر Cosmos ساخته شده‌اند. بسیاری از راه‌حل‌های جمع‌آوری تراکنش (Rollup) که روی این شبکه‌ها راه‌اندازی می‌شوند، معمولاً مبتنی بر EVM هستند و نیاز به استفاده از کیف پول‌هایی مانند MetaMask دارند. با افزودن قابلیت سازگاری با EVM، کیف پول کپلر قصد دارد طیف کاربری خود را گسترش داده و کاربران اینگونه راه‌حل‌های جمع‌آوری تراکنش را نیز تحت پوشش قرار دهد.

لی افزود: «پشتیبانی از این پروژه‌ها برای کپلر یک پیشرفت طبیعی محسوب می‌شود.»

انتظار می‌رود پشتیبانی از EVM در نسخه آزمایشی کیف پول کپلر طی چند هفته آینده راه‌اندازی شود، با این حال جدول زمانی دقیق آن هنوز نهایی نشده است.

لی جزئیات فنی مربوط به افزودن پشتیبانی EVM به کپلر را تشریح کرد که شامل استفاده از استاندارد EIP-6963 برای ارائه دهندگان چندگانه است. این استاندارد تضمین می‌کند که کپلر را می‌توان به طور همزمان با سایر کیف پول‌ها بدون ایجاد اختلال در الگوهای استفاده کاربران یا نیاز به جابجایی مداوم بین کیف پول‌های مختلف، مورد استفاده قرار داد.

لی در ادامه توضیح داد که تمرکز اولیه کپلر بر ساخت یک کیف پول چند زنجیره‌ای و چند منظوره بوده است و ادغام EVM گام مهمی در جهت دستیابی به این هدف محسوب می‌شود. وی همچنین تأکید کرد که هدف از پشتیبانی EVM، تکمیل خدمات برای کاربران موجود کپلر که از کیف پول‌های سازگار با EVM نیز استفاده می‌کنند است، نه رقابت با MetaMask.


منبع : The block