ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس معکوس بیت کوین در آسیا در هنگ کنگ

2024/07/22
15:49
32

هنگ کنگ با معرفی اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معکوس مرتبط با رمزارز در آسیا، گام مهمی در راستای تبدیل شدن به قطب مالی رمزارز برداشته است. این محصول با عنوان «CSOP Bitcoin Futures Daily (-1x) Inverse»، به سرمایه گذاران امکان می دهد تا با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی، بر خلاف جهت حرکت صعودی بیت کوین، بر روی افت احتمالی آن شرط بندی کرده و از نوسانات بازار به سود خود بهره مند شوند.

عرضه این محصول توسط CSOP Asset Management نشان دهنده عزم جدی هنگ کنگ برای رقابت با دیگر مراکز مالی نوظهور در حوزه رمزارز مانند سنگاپور و دبی است. پیش از این، شاهد راه اندازی صندوق های ETF بیت کوین و اتریوم توسط مدیران دارایی از جمله Harvest Global Investments Ltd. و مشارکت بین HashKey Capital و Bosera Asset Management در این شهر بودیم. با این حال، استقبال اولیه از این محصولات چندان گرم نبوده است.

دینگ چن، مدیرعامل CSOP، ضمن ابراز اطمینان نسبت به موفقیت این محصول جدید، اعلام کرد که جمع آوری بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار دارایی برای صندوق ETF معکوس بیت کوین طی چند سال آینده، هدفی کاملاً دست یافتنی است. این شرکت کارمزد مدیریتی ۱.۹۹ درصد برای این محصول در نظر گرفته است. چن همچنین با اشاره به پیش بینی برخی از تحلیلگران در خصوص رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار در آینده نزدیک به دلیل حمایت های ترامپ، بر اهمیت وجود ابزارهای کنترل ریسک برای سرمایه گذاران در بازار ناپایدار رمزارز تاکید کرد.

در سطح جهانی، محصولات قابل معامله در بورس معکوس رمزارز تاکنون حدود ۱۰۶ میلیون دلار جذب سرمایه داشته اند. صندوق ETF استراتژی Short Bitcoin از ProShares با کارمزد مدیریتی ۱.۳۳ درصد، با دارایی های معادل ۶۲.۵ میلیون دلار، بزرگترین صندوق در این حوزه به شمار می رود. بلندپروازی های هنگ کنگ در حوزه رمزارز فراتر از صندوق های ETF است. مقامات این شهر مجوز فعالیت به دو صرافی رمزارز برای معاملات محدود خرده فروشی صادر کرده و مکانیزم اشتراک و بازخرید بر اساس دارایی برای واحدهای ETF را نیز اجرایی کرده اند.


منبع : Cryptobriefing