ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایالت‌های متحده علیه SEC: چالش بر سر صلاحیت نظارت بر رمزارزها

2024/07/22
16:03
35

یک ائتلاف از هفت ایالت آمریکایی به رهبری دادستان کل آیوا، برنا برد، به مقررات کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی ایالات متحده (SEC) در زمینه ارزهای دیجیتال اعتراض کرده و در دادنامه‌ای آمیکوس استدلال کرده‌اند که تلاش SEC برای تنظیم ارزهای دیجیتال، به عنوان "تصرف قدرت" تلقی می‌شود که می‌تواند نوآوری را سرکوب کرده، به صنعت کریپتو آسیب برساند و فراتر از اختیارات این نهاد باشد.

ایالت‌های آرکانزاس، ایندیانا، کانزاس، مونتانا، نبراسکا و اوکلاهما به این ائتلاف پیوسته‌اند و در دادنامه خود اظهار کرده‌اند که اقدامات SEC ممکن است مانع از حفاظت ایالت‌ها از شهروندان در برابر کلاهبرداری‌ها شود و عملکرد بازار آزاد را مختل کند.

دفتر دادستانی کل آیوا ادعا می‌کند که اقدامات SEC غیرقانونی است و این نهاد با دور زدن کنگره به دنبال کسب قدرت‌های جدید است. آنها تأکید می‌کنند که SEC صلاحیت تنظیم ارزهای دیجیتال را ندارد و این اقدامات بر اساس قوانین موجود، از جمله قانون رویه‌های اداری و دکترین مسائل عمده، نقض شده است.

در همین حال، هستر پیرس، کمیسر SEC، اعلام کرده است که این نهاد در حال حاضر تنها به اجرای قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال می‌پردازد و از قوانین شفاف و همکاری بیشتر با صنعت انتقاد کرده است.

تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال همچنان موضوع بحث‌های جدی است، و SEC اخیراً تحقیقات خود را درباره شرکت‌های هیرس سیستمز و پکسوس به پایان رسانده و تصمیم به اتخاذ اقدامات اجرایی جدید در برابر نهادهای کریپتو نگرفته است.


منبع : Cryptonews