ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ساخت تاسیسات عظیم استخراج بیت‌کوین توسط HIVE در پاراگوئه علیرغم افزایش قیمت انرژی

2024/07/22
22:45
25

شرکت HIVE Digital اعلام کرد که قصد دارد یک عملیات استخراج دارایی‌های دیجیتال با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در پاراگوئه راه‌اندازی کند. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که این کشور آمریکای جنوبی قصد دارد قیمت برق را افزایش دهد. ماینرهای بیت‌کوین محلی نگران هستند که این افزایش قیمت به صنعت آسیب برساند و با برنامه دولت مخالفت می‌کنند.

HIVE اعلام کرد که این توسعه باعث اضافه شدن ۶.۵ اگزاهاش در ثانیه (EH/s) به عملیات استخراج بیت‌کوین این شرکت خواهد شد و ظرفیت جهانی آن را به ۱۲.۱ EH/s خواهد رساند. این شرکت همچنین ۵۰۰ دستگاه استخراج S21 Pro Antminer را به‌عنوان بخشی از این توسعه خریداری کرده است. پس از نصب کامل، این دستگاه‌ها ۱۱۷ پتاهش در ثانیه (PH/s) به نرخ هش عملیاتی HIVE اضافه خواهند کرد و مجموع آن را به ۵.۶ EH/s می‌رسانند.

این برنامه‌ها پس از ملاقات با رئیس‌جمهور پاراگوئه، سانتیاگو پینا، اعلام شد و تاکید شد که ثبات سیاست‌های مالی دولت، از جمله قیمت‌گذاری انرژی و مالیات، برای توسعه آینده در این کشور حیاتی خواهد بود. پروژه HIVE انتظار دارد در سه سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد پایدار دلاری برای شرکت خدماتی دولتی پاراگوئه ایجاد کند.

ماینرهای بیت‌کوین در پاراگوئه از افزایش قریب‌الوقوع قیمت برق نگران هستند و هشدار می‌دهند که این افزایش می‌تواند ۷۰٪ از ماینرهای قانونی کشور را مجبور به تعطیلی کند. جیمی کیم، سخنگوی اتاق استخراج دارایی‌های دیجیتال (Capamad)، نسبت به تصمیم کمیسیون برق ملی پاراگوئه (ANDE) برای افزایش هزینه‌های ماینرها ابراز ناامیدی کرد و گفت این افزایش قیمت فعالیت قانونی استخراج ارزهای دیجیتال را غیرقابل‌تحمل می‌کند و باعث از دست رفتن هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم و تهدید سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در فناوری و زیرساخت‌ها می‌شود.

ANDE اعلام کرد که برای حفاظت از سیستم برق محلی قانون جدیدی را اجرایی می‌کند و عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را به‌عنوان عامل اختلالات در تأمین برق معرفی کرد. مقامات مجازات‌های سنگینی از جمله تا ۱۰ سال حبس و مصادره دارایی‌ها برای جلوگیری از سرقت انرژی الکتریکی معرفی کردند.


منبع : Cryptoslate