ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

برنستین: بازار تأثیر مثبت پیروزی ترامپ بر قوانین رمز ارزها را لحاظ نکرده است

2024/07/22
22:49
31

تحلیل‌گران شرکت تحقیقاتی و کارگزاری برنستین معتقدند که بازار هنوز تأثیر مثبت تغییرات قوانین رمز ارزها را در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا لحاظ نکرده است. قیمت بیت‌کوین بهبود احتمالی قوانین با پیروزی جمهوری‌خواهان را منعکس می‌کند و با توجه به مواضع حامیانه ترامپ نسبت به رمز ارزها، امیدواری‌ها به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در حال رشد است.

همچنین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین شاهد ورودی بیش از ۲ میلیارد دلار در دو هفته گذشته بوده‌اند که کل ورودی‌ها از زمان راه‌اندازی آنها در ژانویه به بیش از ۱۷ میلیارد دلار رسیده و مجموع دارایی‌های تحت مدیریت به ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

سهام شرکت‌های مرتبط با رمز ارزها نیز عملکرد بهتری داشتند و هفته گذشته ۲۲٪ افزایش یافتند. تحلیل‌گران برنستین انتظار دارند که شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین مانند Marathon، Riot و CleanSpark به دلیل برنامه‌های توسعه تهاجمی خود، عملکرد بهتری داشته باشند. برخی دیگر از ماینرها مانند IREN و Core Scientific نیز با استفاده از دسترسی به برق قابل توجه، استراتژی ترکیبی استخراج بیت‌کوین و مراکز داده هوش مصنوعی را دنبال می‌کنند.

اپلیکیشن‌های معاملاتی مانند Robinhood نیز به دلیل نرخ‌های رقابتی و پایگاه مشتریان جوان خود، در بازار جایگاه مناسبی دارند و تحلیل‌گران برنستین انتظار دارند که درآمدهای تراکنش رمز ارزهای این شرکت پس از خرید Bitstamp به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

در نهایت، شرکت MicroStrategy که استراتژی فعالی برای نگهداری بیت‌کوین دارد، به دلیل استفاده از ترکیبی از سهام و بدهی‌های قابل تبدیل بلندمدت، با ارزش بالایی معامله می‌شود. ارزش بیت‌کوین‌های نگهداری شده توسط این شرکت تا سال ۲۰۲۵ به ۴۱ میلیارد دلار می‌رسد و هدف قیمتی سهام آن به ۲۸۹۰ دلار می‌رسد.

پس از خروج جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و حمایت از کامالا هریس به‌عنوان نامزد حزب دموکرات، شانس پیروزی ترامپ افزایش یافته است. بر روی پلتفرم پیش‌بینی Polymarket، شانس بایدن به کمتر از ۱٪ کاهش یافته، در حالی که شانس هریس به ۲۸٪ و ترامپ به ۶۵٪ افزایش یافته است.


منبع : The block