ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه‌اندازی استیبل‌کوین با پشتوانه دلار، USDY، به صورت بومی در Cosmos با مشارکت Noble

2024/07/22
22:55
30

شرکت‌های بلاک‌چین Noble و Ondo Finance با راه‌اندازی Ondo US Dollar Yield (USDY) در اکوسیستم Cosmos، گام مهمی در راستای نوآوری‌های مالی برداشتند. USDY اولین استیبل‌کوین دلار با درآمدزایی بومی در این اکوسیستم است.

این استیبل‌کوین که پشتوانه‌ی خود را از اوراق خزانه کوتاه‌مدت آمریکا و سپرده‌های بانکی تقاضای آمریکا تامین می‌کند، به صورت مستقیم بر روی بیش از ۹۰ بلاک‌چین خاصِ برنامه‌ی کاربردی Cosmos قابل دسترس خواهد بود.

در حالی که راه‌اندازی اولیه‌ی USDY از طریق بلاک‌چین Noble صورت می‌گیرد، زنجیره‌ها و پروژه‌های دیفای دیگری همچون Injective، Osmosis، Kujira و Pyth نیز از این استیبل‌کوین بهره‌مند خواهند شد.

USDY با امکان دسترسی به سود برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی (غیرآمریکایی) در سطح فردی و نهادی، دارای ارزش کل قفل‌شده‌ی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر بلاک‌چین‌های مختلف است.

انتظار می‌رود صرافی مشتقات Helix، مستقر بر بستر Injective، با معرفی USDY به عنوان یک دارایی لحظه‌ای و جفت وثیقه برای بازارهای دائمی، زمینه‌ساز پذیرش گسترده‌ی این استیبل‌کوین باشد. این امر برای اولین بار به کاربران این امکان را می‌دهد تا ضمن کسب درآمد از طریق USDY، به تجارت درون-زنجیره‌ای بپردازند. همچنین، پروتکل Hydro بر بستر Injective، با ادغام USDY در دارایی‌های ساخت‌یافته‌ی خود، فرصت کسب درآمد درون-زنجیره‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش بازار USDY بیش از ۲۲۲ میلیون دلار است.

Noble یک بلاک‌چین با کاربری خاص است که به عنوان شبکه‌ی صدور دارایی بومی برای استیبل‌کوین USDC از شرکت Circle در اکوسیستم Cosmos شناخته می‌شود. از زمان راه‌اندازی اولیه در سپتامبر ۲۰۲۳، بیش از ۲۴۳ میلیون دلار USDC به صورت بومی بر روی Noble صادر شده است.

این بلاک‌چین با هدف توسعه‌ی اکوسیستم Cosmos، طی سال گذشته در تلاش برای جذب پروژه‌های بیشتر دارایی واقعی توکنیزه شده بوده است. برای نمونه، همکاری قبلی Noble با Hashnote منجر به ورود USYC، نمایش درون-زنجیره‌ای صندوق بازدهی کوتاه‌مدت Hashnote، به اکوسیستم Cosmos شد.


منبع : The block