ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چراغ سبز بورس نیویورک برای لیست شدن صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (ETF)

2024/07/22
23:01
25

بورس نیویورک آرن (NYSE Arca) با صدور مجوز لیستینگ و معامله‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی مبتنی بر اتریوم (Ethereum ETF) از شرکت‌های گری‌اسکیل (Grayscale) و بیت‌وایز (Bitwise)، زمینه‌ی ورود این ابزارهای مالی نوین به بازار سرمایه را فراهم نمود. این اقدام پس از تأیید مجوز در اسناد ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صورت گرفت.

در این اسناد، بورس نیویورک آرن صراحتا اعلام کرده است که «بر اساس قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴، مجوز خود را برای لیست و ثبت واحدهای عادی سهام منافع مشاعی (common units of fractional undivided beneficial interest) از تراست اتریوم گری‌اسکیل (ETH) تأیید می‌کند.» سندی مشابه نیز برای صندوق قابل معامله‌ی اتریوم بیت‌وایز به کمیسیون ارائه شده است.

بااین‌حال، عرضه‌ی نهایی این صندوق‌ها همچنان منوط به کسب مجوز نهایی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. این فرآیند دو مرحله‌ای بوده و در مرحله‌ی اول، کمیسیون در ماه مه ۲۰۲۴ فرم‌های ۱۹ب-۴ را تأیید کرده است. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد صندوق‌های قابل معامله‌ی بلومبرگ، پیش‌تر اعلام کرده بود که انتظار می‌رود شرکت‌ها در روز دوشنبه برای «اثربخشی» درخواست دهند. بر اساس پیش‌بینی‌های بالچوناس و سایر منابع، آغاز معاملات این صندوق‌ها از روز سه‌شنبه محتمل است.

بورس سهام شیکاگو (Cboe)، که بسیاری از صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم قرار است در آن معامله شوند، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که معاملات این صندوق‌ها نیز از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد. این صندوق‌ها شامل صندوق اتریوم فیدیلیتی، صندوق اتریوم فرانکلین، صندوق اتریوم گلکسی اینوسکو، صندوق اتریوم VanEck و صندوق 21Shares Core Ethereum می‌شود.


منبع : The block