ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تغییر مسیر در Swan Bitcoin: لغو عرضه اولیه سهام و تعطیلی واحد استخراج بیت کوین پس از تعدیل نیرو

2024/07/22
23:14
25

کمپانی Swan Bitcoin، پلتفرم سرمایه‌گذاری مستقر در کالیفرنیا که بطور انحصاری بر بیت‌کوین تمرکز دارد، پس از تعدیل نیرو در بخش‌های مختلف سازمان، تغییر مسیر چشمگیری را اعلام کرد. این تغییر مسیر شامل توقف فعالیت واحد استخراج بیت‌کوین که اوایل سال جاری رونمایی شده بود و همچنین لغو برنامه‌های پیشین برای عرضه اولیه سهام (IPO) می‌شود.

کوری کلیپستن، مدیرعامل Swan، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که "احتمال کمی وجود دارد که Swan در آینده نزدیک به فعالیت بخش مدیریت‌شده‌ی استخراج خود ادامه دهد." ایشان در ادامه با اشاره به فقدان چشم‌انداز درآمدزایی قابل توجه در کوتاه‌مدت از این واحد، تصمیم به  تعلیق برنامه‌های عرضه اولیه سهام گرفتند.

علاوه بر توقف فعالیت واحد استخراج و لغو برنامه‌های IPO، Swan اقدام به تعدیل نیروی کار خود در بخش‌های مختلف نموده است. در حال حاضر، تعداد دقیق کارکنان تعدیل‌شده مشخص نیست.  کلیپستن همچنین اعلام کرد که از کارکنان تحت تاثیر تعدیل نیرو برای یافتن شغل جدید حمایت خواهد کرد.

این شرکت در زمان نگارش این گزارش پاسخی به درخواست مصاحبه ارائه نکرده است. Swan Bitcoin خدمات مدیریت دارایی بیت‌کوین و مشاوره مالی را ارائه می‌دهد. یکی از محصولات منحصر به فرد این شرکت به کاربران اجازه خرید، اما نه فروش، بیت‌کوین را می‌دهد و آن‌ها را به "هودلرهای" واقعی بیت‌کوین تبدیل می‌کند.

واحد استخراج بیت‌کوین Swan در سال ۲۰۲۳ آغاز به کار کرد و پس از جمع‌آوری حداقل ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران نهادی، در ژانویه سال جاری از حالت "مخفی" خارج شد. برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای راه‌اندازی مزارع استخراج در خارج از کشور و افزایش قدرت هش کل شرکت به ۸ اگزاهش وجود داشت.

کلیپستن پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد پس از جمع‌آوری و تخصیص ۲۰۵ میلیون دلار در وجوه سهام، اعتبار و صندوق‌های پوشش ریسک برای رشد کسب‌وکار، تا پایان سال شرکت را به صورت عمومی عرضه کند.

تعطیلی بخش استخراج Swan در دوره‌ای حساس برای بسیاری از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از نصف شدن عرضه این ارز دیجیتال که منجر به کاهش درآمد و علاقه سرمایه‌گذاران شد، اتفاق افتاده است.  به دنبال این رویداد، چندین شرکت به ارائه قدرت محاسباتی برای شرکت‌های هوش مصنوعی و ارائه‌دهندگان خدمات ابری روی آورده‌اند.


منبع : The block