ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پذیرش ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا: پلتفرم جدیدی بر بستر بلاکچین بیس

2024/07/23
15:01
28

سیستم تأمین مالی کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا شاهد تحولی جدید است. یک پلتفرم اهدای آنلاین که بر بستر بلاکچینیِ بیس، شبکه توسعه‌یافته توسط صرافی کوین‌بیس، بنا شده است، امکان دریافت کمک‌های مالی به صورت ارز دیجیتال را برای سیاستمداران آمریکایی فراهم می‌کند.

این پلتفرم که با نامی ذکر نشده، به نامزدهای انتخاباتی انعطاف‌پذیری قابل توجهی ارائه می‌دهد. بر اساس وبسایت این پلتفرم، طرفداران می‌توانند از طیف گسترده‌ای شامل بیش از ۲۴۰ ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم و یا حتی با روش سنتی کارت اعتباری، برای کاندیدای مورد نظر خود کمک مالی ارسال کنند. وبسایت مذکور ادعا می‌کند که اهدای کمک مالی با ارز دیجیتال روشی سریع، امن و مطابق با قوانین ایالات متحده است و تنها حداقل اطلاعات مورد نیاز برای رعایت الزامات قانونی را جمع‌آوری می‌کند.

اگرچه توسعه این پلتفرم بر عهده‌ی شرکتی به نام «انگیج ریز» است، زیرساخت عملیاتی آن توسط «کوین‌بیس کامرس» تأمین می‌شود،  این موضوع را جسی پولاک، مدیر شبکه بیس، تأیید کرده است.

تاکنون به نظر می‌رسد ۱۳ سیاستمدار آمریکایی برای دریافت کمک مالی با ارز دیجیتال در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند. در میان این افراد نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند سناتور سینتیا لومیس و نماینده تام امِر، که از طرفداران سرسخت فناوری بلاکچین هستند، به چشم می‌خورد. دکمه «ثبت‌نام به عنوان کمپین» در این پلتفرم نشان می‌دهد که هدف آن جذب طیف وسیع‌تری از کمپین‌های انتخاباتی است. با این حال، این پلتفرم تأکید می‌کند که به هیچ حزب سیاسی خاصی وابستگی ندارد.

این تحول جدید در کنار اقدامات پیشین صورت گرفته است. دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نوامبر، از ماه می با اعلام حمایت خود از ارزهای دیجیتال، شروع به پذیرش کمک‌های مالی با این ارزها کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای ترامپ در سه ماهه دوم سال جاری، کمک‌های مالی به ارزش ۳ میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال دریافت کرده است.


منبع : The block