ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تایید و آغاز معاملات ETFهای اسپات اتریوم از امروز

2024/07/23
15:17
27

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تایید نهایی چندین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) اسپات اتریوم را صادر کرد و این صندوق‌ها از سه‌شنبه، ۲۳ ژوئیه، آغاز به کار خواهند کرد.

تصویب و لیستینگ

در تاریخ ۲۲ ژوئیه، SEC بیانیه‌های نهایی ثبت‌نام برای ETFهای اسپات اتریوم را تأیید کرد که شامل صندوق‌های 21Shares، Bitwise، BlackRock، Fidelity، Franklin Templeton، VanEck و Invesco Galaxy است. همچنین، صندوق‌های Grayscale Ethereum Trust و Grayscale Ethereum Mini Trust نیز به تصویب رسیدند.

این صندوق‌ها در بورس‌های مهمی مانند نزدک، بورس نیویورک (NYSE) و بورس گزینه‌های شیکاگو (CBOE) فهرست خواهند شد. هزینه‌های مدیریت ETFها از ۰.۱۵٪ تا ۰.۲۵٪ متغیر است، در حالی که Grayscale با هزینه ۲.۵٪ و Bitwise با هزینه ۰.۲۰٪ به صورت رقابتی عرضه خواهند شد.

بازار و پیش‌بینی‌ها

سرمایه‌گذاران خرد قادر خواهند بود این ETFها را از طریق کارگزاری‌هایی مانند Robinhood و Fidelity خریداری کنند. تقاضای نهادهای سرمایه‌گذاری ممکن است منجر به کمبود عرضه و افزایش نوسانات قیمت اتریوم شود.

به گفته تحلیل‌گر بلومبرگ، اریک بالچوناس، راه‌اندازی ETFهای اتریوم ممکن است به معرفی سایر ETFهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند توکن بومی سولانا (SOL)، منجر شود. وی پیش‌بینی کرده است که این محصولات مالی جدید ممکن است قیمت اتریوم را به سطوح بی‌سابقه‌ای برسانند.


منبع : Cryptonews