ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه‌اندازی شبکه اصلی Avail DA و توکن AVAIL

2024/07/23
15:19
31

پروژه Avail، که توسط اعضای سابق تیم Polygon تأسیس شده، اعلام کرد که شبکه اصلی Avail DA و توکن AVAIL به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

Avail DA یک تکنولوژی بلاکچین مدولار است که برای بهینه‌سازی قابلیت دسترسی به داده‌ها (DA) طراحی شده و برای رول‌آپ‌های مقیاس‌پذیر و قابل تنظیم استفاده می‌شود. این لایه DA به‌صورت زنجیره‌غیرمتمرکز (chain-agnostic) است و از ترکیب تعهدات KZG با نمونه‌برداری داده‌ها (DAS) بهره می‌برد. این به‌روزرسانی به رول‌آپ‌ها این امکان را می‌دهد که از مزایای نقشه‌راه «دانکشاردینگ» اتریوم پیش از پیاده‌سازی آن بهره‌برداری کنند.

توکن AVAIL برای پرداخت هزینه‌های DA و تأمین امنیت شبکه از طریق استیکینگ استفاده می‌شود. از امروز، دارندگان توکن AVAIL می‌توانند توکن‌های خود را در staking.avail.tools استیک کنند تا به امنیت شبکه کمک کنند.

در ژوئن، Avail موفق به جمع‌آوری ۴۳ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری A شد که شرکت‌هایی مانند Founders Fund و DragonFly Capital در آن شرکت داشتند. این مبلغ به جمع کل تأمین مالی ۷۵ میلیون دلار از جمله دورهای پیش‌ seed و seed اضافه شد.

Avail که از Polygon Labs منشأ گرفته، توسط Anurag Arjun و Prabal Banerjee تأسیس شده است. این تیم از سال ۲۰۲۰ به‌طور مستقل بر روی مشکلات DA کار کرده و در سال ۲۰۲۳ به عنوان یک نهاد مستقل فعالیت‌های خود را آغاز کرد. مأموریت Avail ارائه یک پلتفرم قوی برای قابلیت دسترسی به داده‌ها است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا نسل بعدی برنامه‌های بدون اعتماد را ایجاد کنند.


منبع : Cryptonews