ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کنگره آمریکا، صنعت بلاکچین را به گروه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اضافه می‌کند

2024/07/23
20:05
38

مجلس نمایندگان ایالات متحده با اتفاق آرا لایحه «قانون حفاظت از فناوری بلاکچین» (Financial Technology Protection Act) را به تصویب رساند. این لایحه به دنبال محدود کردن استفاده از فناوری بلاکچین برای فعالیت‌های غیرقانونی و تأمین مالی تروریسم است.

تاسیس کارگروه تخصصی

نماینده زک نان (Zach Nunn) لایحه مذکور را در تاریخ 27 آوریل 2023 معرفی کرد و در نهایت در 22 جولاي 2024 به تصویب رسید. این لایحه خواستار ایجاد یک کارگروه دولتی متشکل از نمایندگان کلیدی سازمان‌های فدرال و متخصصان بخش خصوصی است. تمرکز اصلی این کارگروه بر مبارزه با تروریسم و تأمین مالی غیرقانونی در بسترهای مبتنی بر فناوری بلاکچین خواهد بود.

این کارگروه که تحت نظارت وزارت خزانه‌داری فعالیت خواهد کرد، شامل کارشناسان از بخش‌های اجرای قانون ایالات متحده و بخش خصوصی خواهد بود. همچنین حضور پنج رهبر از صنعت بلاکچین، اعم از شرکت‌های حوزه فناوری مالی یا تحلیل بلاکچین، در این کارگروه پیش‌بینی شده است.

حمایت از نوآوری در کنار امنیت

نماینده نان بر اهمیت این لایحه در محافظت از شهروندان آمریکایی در عین حال تضمین دسترسی به نوآوری‌های فناوری بلاکچین تاکید کرد. وی گفت:

«این لایحه دوحزبی به ما کمک می‌کند تا برای مقابله با خطرات امنیتی و جلوگیری از پولشویی غیرقانونی در حوزه بلاکچین آمادگی داشته باشیم و همزمان حق انتخاب مصرف‌کننده را برای تمامی آمریکایی‌ها حفظ کنیم. ما باید هر دو را به طور همزمان انجام دهیم تا از یکپارچگی بلندمدت این فناوری نوظهور اطمینان حاصل کنیم.»

تلاش برای مقررات گذاری فراگیر

لازم به ذکر است که سناتورهای کیRSTن گیلیبراند (نیویورک) و تد باد (کارولینای شمالی) لایحه مشابهی را در سنا ارائه کردند. با این حال، این لایحه در سنا مورد توجه قابل توجهی قرار نگرفته است.

تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان نشان‌دهنده حمایت رو به رشد قانون‌گذاران آمریکایی از مقررات گذاری صنعت بلاکچین است. این رویکرد پیش‌تر با تصویب اخیر «قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم» (FIT21) نیز مشهود بود.

علاوه بر این، تلاش‌های دیگری نیز از سوی قانون‌گذاران برای ایجاد چارچوب قانونی مناسب در حوزه بلاکچین صورت گرفته است، از جمله تلاش برای لغو دستورالعمل ویژه حسابداری (SAB) 121 کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) که با وتوی رئیس‌جمهور بایدن مواجه شد.

ناظران بازار این اقدامات را نشانه‌ای از حمایت دوحزبی رو به رشد از صنعت بلاکچین در کنگره آمریکا می‌دانند، حمایتی که با نزدیک شدن به انتخابات 2024 احتمالا افزایش نیز خواهد یافت.


منبع : Cryptoslate